نازآرین بهترین وبلاگ پوست و مو زناشویی




به وب سایت من خوش امدید






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

کل مطالب : 45
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 21
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 21
بازدید ماه : 50
بازدید سال : 148
بازدید کلی : 1481
آشنایی با چند پنی سیلین گیاهی

بیماران مبتلا به سرماخوردگی، بهتر است به‌ جای تزریق پنی‌سیلین، دمنوش گل‌گاوزبان + گل بنفشه را جایگزین آن کنند.
بیماران مبتلا به آنفلوآنزای ویروسی بهتر است به‌جای تزریق پنی‌سیلین، از دمنوش بومادران + بابونه + گل همیشه‌ بهار میل کنند.
بیماران مبتلا به تب بالای ۳۸ درجه بهتر است به‌جای پنی‌سیلین، از مخلوط فالوده سیب + عرق کاسنی میل کنند.
بیماران مبتلا به سیفلیس بهتر است به‌ جای پنی‌سیلین، از دمنوش گل پنیرک میل کنند و عنبرنساء دود بگیرند.
بیمارانی که سرفه‌های مکرر می‌کنند بهتر است به‌جای پنی‌سیلین، از دمنوش پیاز + عسل میل کنند.
بیمارانی که مبتلا به سینوزیت هستند بهتر است به‌ جای تزریق پنی‌سیلین، از دمنوش اسطو خودوس میل و دود عنبرنساء را استنشاق کنند.
بیمارانی که زخم‌های عفونی سطحی دارند بهتر است به‌جای تزریق پنی‌سیلین، از دمنوش چای کوهی + هوفاریقون میل کنند و ناحیه را با جوشانده کدوی حنظل شست‌ و شو دهند.
بیشتر بخوانید :

۱۵ خاصیت دارویی و درمانی شبدر قرمز برای سلامتی و زنان

قرص های آنتی بیوتیک و آمپول های پنی سیلین تنها روش از بین بردن عفونت ها و سموم بدن نیستند چرا که راهی طبیعی و بدون عوارض را در ادامه می خوانید. با دلگرم همراه شوید .

آشنایی با چند پنی سیلین گیاهی

گیاهان جایگزین پنی سیلین را می شناسید؟
ترکیبات گیاهی قوی برای جایگزینی پنی‌سیلین
بیماران مبتلا به تب روماتیسمی برای درمان، به‌ جای پنی‌سیلین بهتر است دمنوش زنجبیل + دارچین را جایگزین کنند.
بیماران مبتلا به گلودرد چرکین یا فارنژیت، بهتر است به‌ جای پنی‌سیلین، دمنوش آویشن + تخم بارهنگ را جایگزین کنند.

تعداد بازدید از این مطلب: 145
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


حنظل چیست ؟ خواص و عوارض حنظل ( هندوانه ابوجهل )

یکی از گیاهانی که جای خود را در طب سنتی پیدا کرده است، حنظل است. برای اطلاعات بیشتر با دلگرم همراه شوید .

حنظل چیست ؟ خواص و عوارض حنظل ( هندوانه ابوجهل )

حنظل : محاسن و معایب آن از منظر طب سنتی چیست
معرفی حنظل
حنظل یکی از گیاهانی است که به وفور در نسخه های طب سنتی به کار می رود.

این گیاه که به هندوانه ابوجهل نیز معروف است، شباهت ظاهری زیادی به هندوانه دارد و تنها طعم تلخ آن می تواند اصلی ترین تفاوت آن با هندوانه معمولی باشد.

عوارض حنظل چیست؟
اگر چه حنظل در طب سنتی بسیار توصیه شده است ولی بی خطر نیست و همان طور که در بالا اشاره کردیم ، این گیاه نیمه سمی است .

هیچ گاه سرخود و بدون تجویز دکتر از این گیاه استفاده نکنید مخصوصا به صورت ترشی، استفاده بیش از اندازه این گیاه حتی می تواند باعث مرگ شود .

استفاده از این گیاه می تواند علائمی همچون معده درد و مدفوع خونی و آبکی را همراه داشته باشد .

افرادی که دارای طبع گرم و خشک هستند نباید از این دارو استفاده کنند چون ممکن است به ناراحتی معده و مقعد دچار شوند.

نکته : این گیاه می تواند بسیار خطرناک باشد و ما به شما توصیه می کنیم، هیچگاه بدون توصیه پزشک از آن استفاده نکنید .

بیشتر بخوانید :

۱۵ خاصیت دارویی و درمانی شبدر قرمز برای سلامتی و زنان

آشنایی با خواص بی نظیر گیاه افنان برای زنان

آشنایی با چند پنی سیلین گیاهی

این گیاه روده ها را ضد عفونی می کند و می تواند به راحتی اسهال را بند بیاورد . در معالجه مالیخولیا و دا الحیه و جذام نیز می توان از این گیاه استفاده کرد .

شما باید 7 گرم از برگ این گیاه را با 21 گرم گیاه رازدانه مخلوط کنید ، آن را بجوشانید و آب آن را برای بهبودی خود میل کنید .

اگر آب این گیاه را بر روی لثه ها بمالید، کشیدن دندان در بیمار را بسیار راحت تر می کند و وی دیگر از درد به خود نمی پیچد، همچنین اگر آب این گیاه را با روغن زیتون مخلوط کنید ، می توانید به عنوان مسکن برای دندان درد نیز استفاده کنید .

در گوش افراد و جانور هایی که بهداشت فردی را رعایت نمی کنند ، ممکن است کرم رخنه کند.

شما می توانید آب جوشانده شده حنظل را در گوش این افراد چکانده و به سرعت از دست کرم ها خلاص شوید، همچنین کسانی که در معده و روده های خود انگل دارند و با مصرف دارو های ضد انگل نمی توانند از دست این انگل ها خلاص شوند ، می توانند دو گرم از روغن حنظل را بخورند تا از شر این انگل ها رهایی پیدا کنند.

همچنین کسانی که به درستی طهارت نمی گیرند و به کرمچه یا اکسیور مبتلا می شوند ، و دارو های ضد کرمچه تاثیری در آنها ندارد می توانند با مصرف دو گرم از این دارو از شر این کرمچه ها خلاص شود .

حنظل چیست ؟ خواص و عوارض حنظل ( هندوانه ابوجهل )

مشاهده
از این گیاه برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می شود و در باب خواص حنظل در طب سنتی ، رساله های زیادی نوشته شده است. در ایران بیشتر به حنظل خربزه روباه ، تیره کدو و یا سیب تلخ نیز گفته می شود.

حنظل در طب سنتی
گیاهی است علفی یکساله و دارای ساقه خزنده و پیچک می باشد و در مناطق جنوبی ایران مانند جزیره قشم ، بلوچستان و جهرم و بعضی نقاط دیگر می روید.

میوه این گیاه شباهت بسیاری به هندوانه های معمولی دارد ولی از نظر سایز و اندازه نسبت به آنها کوچک تر است. میوه این گیاه معمولا به اندازه یک پرتقال است، در نواحی گرم ایران و در دامنه کوه ها این گیاه به صورت خودرو می روید و البته گاهی نیز کشاورزان اقدام به کاشت این گیاه می کنند تا از خواص میوه این گیاه استفاده کنند.

بوته های این گیاه معمولا بسیار میوه می دهد، دانه هایی که در داخل این میوه ها وجود دارد مصرف دارویی دارد و در اکثر عطاری ها شما می توانید از این دانه ها پیدا کنید . مزاج این دانه ها نیز گرم و خشک است.

موارد استفاده حنظل در طب سنتی
در اسهال های عفونی می توان مقدار هفت گرم از برگ خشک شده این گیاه را با ده گرم نشاسته و 5 گرم صمغ عربی مخلوط کرده و در دو یا سه نوبت در روز از آن استفاده کرد .

این مخلوط را می توان در یک نوبت نیز خورد اما به دلیل اینکه دارای قدرت زیادی است و بسیار سنگین می باشد بهتر است در دو نوبت استفاده شود .

این دارو می تواند به سرعت این کرمچه ها را بکشد و تخم ها و نوزادان آنها را از بین ببرد.

اگر احتمال می دهید دست یا اعضای دیگر بدن شما مبتلا به این کرمچه ها شده باشد ، بهتر است که از روغن این گیاه استفاده کنید.

در بچه هایی که انگل دارند باید آب جوشانده شده این گیاه را از به صورت ضماد در داخل ناف آنها مالید.

دقت داشته باشید نباید این ضماد را از طریق مقعد به کودکان وارد کنید، حنظل نیمه سمی است و می تواند برای آنها خطرناک باشد .

 

تعداد بازدید از این مطلب: 165
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


آیا زیره همان رازیانه است یا با هم تفاوت دارند ؟

رازیانه یا بادیانه یا بادیان گیاهی است گلدار از راسته آپیالس (Apiales)، از تیره چتریان (Apiaceae) از سرده رازیانه‌ها (Foeniculum).

این گیاه سرشار از ترکیباتی مشابه هورمون زنانه استروژن (فیتواستروژنها) است و طبیعتی گرم دارد. رازیانه بومی جنوب غربی آسیا و جنوب اروپا به ویژه بخش مدیترانه‌ای است.

رازیانه از دریای مدیترانه منشاء می گیرد و فرهنگ این منطقه مدت ها از رازیانه در آشپزی و پزشکی استفاده می کرد.

رازیانه به عنوان یک گیاه در سراسر جهان گسترش نیافته است و بومی نشده است، بلکه این گیاه عمدتا در آب و هوای ساحلی و در رودخانه ها رشد می کند. رازیانه از اجزای اصلی بنزیل الکل نیز هست، اگرچه این گیاه خواص توهم زایی ندارد.

دانه‌های آن به خاطر ارزش دارویی‌شان شناخته می‌شوند و به عنوان تسریع‌کننده‌ی گوارش استفاده می‌شوند.

هم­چنین سرماخوردگی معمولی، کم‌خونی، بی‌خوابی، اختلالات تنفسی و … را نیز درمان می­‌کند. ارزش تغذیه­ ای زیره به طرز خارق‌العاده‌ای بالا است.

هر ۱۰۰ گرم زیره سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی بی‌شمار است. زیره حاوی آهن، کلسیم، منیزیوم، منگنز، فسفر، سدیم، و روی فراوان است.

خواص دارویی رازیانه چیست؟
رازیانه گیاهی دارویی است که خواص بیشماری از قبیل ضد پیری، پیشگیری از سرطان، کاهش وزن، درمان بیماری های گوارشی و هورمونی و جلوگیری از پوکی استخوان دارد.

محققان در انستیتو تحقیقاتی و دارویی دهلی نو دریافته اند که گیاه رازیانه می تواند به کاهش فشار چشم کمک کرده و باعث گشاد شدن رگهای خونی می گردد.

separator line

بیشتر بخوانید:


بیشترین زیره در ایران، در شهر کرمان رشد می‌کند. بهترین و مرغوبترین زیره مربوط به شهرستان بافت استان کرمان می‌باشد که به صورت خودرو رشد می‌کند.

فرق زیره و رازیانه

آیا زیره همان رازیانه است؟
آیا زیره همان رازیانه است؟ در جواب باید بگوییم خیر، زیره و رازیانه نام دو گیاه متفاوت است و همانطور که در بالا توضیح داده شد از لحاظ شکل و رنگ و خواص و حتی محل رویش با یکدیگر فرق می کنند.

زیره و رازیانه شاید از لحاظ شکل ظاهری کمی بهم شبیه باشند اما با هم کاملا تفاوت دارند. هر کدام از این دو گیاه خواص جداگانه ای دارند.

خواص دارویی زیره چیست؟
زیره خود انواع متفاوتی از جمله سبز و سیاه دارد. زیره نه فقط به عنوان چاشنی در آشپزی ایرانی جایگاه خاصی داشته و طعم دل‌پذیری به غذاهای ما می‌دهد، بلکه خواص دارویی و درمانی زیادی نیز دارد.

معرفی خواص و فواید ۷۰ گیاه دارویی

خواص دارویی و درمانی گیاه سندروس

آیا زیره همان رازیانه است یا با هم تفاوت دارند ؟

زیره چیست؟
زیره دانه‌ای معطر و ضد نفخ است که در آشپزی و پزشکی کاربرد دارد و در دو نوع زیره سبز (با نام علمی: Cuminum cyminum) و زیره سیاه (با نام علمی: Carum carvil) وجود دارد که دومی به «زیره ایرانی» معروف است.

دانه‌های زیره با چوب، کوبیده می‌شود. این دانه به صورت خودرو در افغانستان، ایران، ازبکستان، تاجیکستان، ترکیه، مراکش، مصر، هند، کوبا، سوریه، مکزیک و شیلی رشد می‌کند. این دانه در فلسطین به صورت خودرو رشد نمی‌کند اما در زمان گذشته در آنجا کشت می‌گردید.

گیاه زیره شبیه بوته هویج است برگ‌هایش ۲۰ الی ۳۰ سانتی‌متر و ارتفاع گیاه حدود ۵۰ سانتی‌متر است. میوه آن (که به اشتباه دانه گفته می‌شود) به اندازه دو میلی‌متر و هلالی شکل و دارای ۵ خط برجسته‌است.

تعداد بازدید از این مطلب: 157
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


خرید روغن خراطین حجم دهنده تناسلی

حتما طوری برنامه ریزی کنید که یک مرتبه قبل خواب استفاده کنید اگر فاصله زمانی دقیقا ۱۲ ساعت به ۱۲ ساعت نشد ناراحت نشید ! انسان ربات نیست !

پس از هر بار استفاده از کمپرس سرد استفاده کنید (لب را خیس نکنید ! ) میتوانید کمی یخ داخل نایلون بریزید و داخل حوله بزارید و حوله خشک و سرد را روی لب خود بزارید

 

در ابتدا لب خود را تمیز کنید میتوانید از شوینده سبک مانند صابون استفاده کنید

 

سپس روغن خراطین را روی انگشت خود زده به صورت افقی روی لب خود چندین با بکشید

این کار زدن به انگشت و ماساژ افقی روی لب ) را حداقل ۲ بار و حداکثر ۴ بار انجام دهید روش صحیح استفاده از خراطین برای لب نکته های مهم برای استفاده صحیح از برای لب

 

هر ۲۴ ساعت ۲ بار را برای حجم دهی و بزرگ کردن لب انجام دهید

 

با فاصله زمانی ۱۲ ساعت اسفاده کنید

 

برای زیبایی لب های خود هر بار حداقل ۵ دقیقه زمان بزارید

 

پس از رسیدن به حجم دلخواه فقط ۱ الی ۲ بار دیگر استفاده کنید تا نتیجه کامل کسب شود

 

نیازی به استفاده از وسیله دستگاه و … نیست

 

برای نتیجه گرفتن یک عدد برای لب استفاده کنید ( نصف نیمه رها نکنید )

این روغن برای گونه + روش استفاده صحیح

امروزه زیبایی ظاهری بسیار اهمیت دارد چرا که انسان ها زمان بسیار زیادی در کنار هم بودن سطری میکنند

 

روغن خراطین گونه قابل استفاده هست و باعث حجم دهی برجستگی و بزرگ کردن گونه میشود

 

روش استفاده از روغن خراطین گونه

 

در ابتدا گونه خود را تمیز کنید اگر آرایش دارید پاک کنید و از هرگونه چرب بودن آلودگی پاک کنید

 

سپس روغن خراطین را روی انگشت خود بریزید و به صورت دورانی روی گونه ماساژ دهید

حتما یک مرتبه قبل خواب استفاده کنید

 

به ماساژ گونه و روش صحیح آن اهمیت دهید

 

روغن خراطین برای آلت تناسلی آقایان + روش صحیح استفاده 

همانطور که میدانید قطر و طول آلت تناسلی آقایان بسیار اهمیت دارد چرا که باعث اعتماد به نفس ، کسب لذت جنسی بهتر ، بهبود فرایند بارداری در بانوان و . . . دارد اما متاسفانه تبلیغات زیادی وجود دارد که میگویند قرص و دستگاه وجود دارد که باعث رشد بیشتر میشود

به ماساژ اهمیت دهید و زمان خوبی اختصاص دهید

 

روغن خراطین سینه بسیار مورد استفاده مخاطبین هست چرا که با استفاده چند دوره به راحتی ۲ الی سایز به صورت طبیعی اضافه میکنند بدون نیاز به هیچ گونه قرص ، تزریق ژل ، ورزش های سخت اضافه وزن های غیر اصولی و . . .

 

روش استفاده صحیح استفاده از روغن خراطین سینه بانوان

 

در ابتدا اون قسمت را تمیز کنید میتوانید بهترین حالت بعد از حمام استفاده کنید.

 

سپس روغن خراطین را روی محل مورد نظر بریزید و ماساژ دهید

 

روش ماساژ بسیار اهمیت دارد

 

حتما به صورت دورانی ( دایره ای ) ماساژ دهید

 

ماساژ را کمی محکم انجام دهید

 

حتما هر دو سینه ی خود را به یک اندازه ماساژ و روغن بزنید

این روغن را زده و خوب ماساژ دهید

 

در انتها از کمپرس سرد استفاده کنید ( توضیح ” کمپرس سرد ” در روش استفاده برای لب توضیح داده شده)

 

نکات مهم در نحوه استفاده روغن خراطین برای آقایان

نحوه ماساژ بسیار مهم میباشد !

 

برای حجم دهی و فرم مناسب گرفتن گونه خود را به صورت دوارانی ( مثل کشیدن دایره ) ماساژ دهید و بعد از چند بار ماساژ گونه خود ماساژ را تغییر دهید و به جای دورانی به سمت بالا ماساژ دهید و سپس بعد از چند بار به صورت افقی گونه خود را ماساژ دهید

 

نکات مهم استفاده برای گونه

 

برای کسب بهترین نتیجه روغن خراطین را حداکثر روزی ۲ بار با فاصله زمانی ۱۲ ساعت یک بار و حداقل روزی یک بار استفاده کنید

 

دوره مصرف را کامل کنید

 

حتما از کمپرس سرد استفاده کنید ( توضیح ” کمپرس سرد ” در روش استفاده برای لب توضیح داده شده)

 

در هر ۲۴ ساعت حداکثر روزی ۲ بار ( با فاصله ۱۲ ساعت ) و حداقل یکبار استفاده کنید

 

حتما از کمپرس سرد استفاده کنید

 

به تمام نقاط آلت تناسلی خود بزنید ( زیر و روی آلت )

 

روش استفاده صحیح از روغن خراطین برای صورت

در ابتدا صورت خود را از آرایش و چرب بودن تمیز کنید و بشویید

قرص ها باعث اختلال در هورمون شما میشود که خوب عوارض بسیار جدی دارد

 

عزیزان چه آقایان و چه خانم ها پس از سنین نهایت ۲۳ دیگر هورمون های مردانه و زنانه در بدنشون رشد نمیکنند

 

روغن خراطین باعث رشد قطر و طول آلت تناسلی میشود !

 

استفاده از دستگاه های افزایش طول : اگر عواملی مثل روغن خراطین استفاده نشود اصلا ندارد چرا که فقط آلت کشیده میشود ، چطور میخواهد عضله سازی شود ؟

 

نحوه استفاده روغن خراطین برای آقایان

 

حتما آلت خود را تمیز بشویید تا موانعی چون چرب بودن باعث اختلال در جذب نشود

 

آلت تناسلی خود را به حالت انزال در آورید ( انزال یا خروج انجام ندهید )

 

خطوط صورت : سپس خراطین را فقط در نقاط خطوط بریزید و بعد کمی صبر کنید و به صورت افقی ( چپ به راست ) و عمودی ( بالا به پایین ) ماساژ دهید ، سعی کنید بیشتر روغن خراطین را بین خطوط بریزید .

 

همچنین میتوانید برای شفافیت و لیفتینگ پوست صورت خود از روغن آرگان استفاده کنید .

 

گودی زیر چشم : حتما دقت کنید که زیاد نزدیک چشم نزنید ، چشم انسان بسیار حساس میباشد ، روغن خراطین را روی گودی زیر چشم بزنید و به صورت دورانی (حرکت به صورت دایره ای ) ماساژ دهید

روغن خراطین برای سینه بانوان + روش صحیح استفاده

اندام خانم ها در جذابیت ظاهری بسیار اهمیت دارد چرا که علاوه بر مورد اهمیت بودن جنس مخالف باعث خوش فرم شدن لباس هم میشود

 

عوامل کوچک بودن سینه بانوان :

 

لاغری های غیر اصولی

 

استفاده از ورزش های غیر اصولی

 

ژنتیک ( ترشح هورمون ها )

 

حتما ضربه بزنید تا باعث تحریک و جذب شود

 

در انتها حتما از کمپرس سرد استفاده کنید

 

نکات مهم در زمان استفاده از روغن خراطین صورت 

حتما زمان بزارید و درست ماساژ دهید

 

حداقل روزی یک بار و حداکثر روزی ۲ بار با فاصله ۱۲ ساعت از هم استفاده کنید

 

حتما یکبار قبل خواب استفاده کنید

 

حتما از کمپرس سرد استفاده کنید ( توضیح ” کمپرس سرد ” در روش استفاده برای لب توضیح داده شده)

 

نکات مهم در استفاده برای سینه

 

کمپرس سرد را فراموش نکنید ( توضیح ” کمپرس سرد ” در روش استفاده برای لب توضیح داده شده)

 

در هر ۲۴ ساعت حداکثر ۱ بار و حداقل ۲ بار با فاصله زمانی دوازده ساعت استفاده کنید

 

حتما یک نوبت قبل از خواب استفاده کنید

رازیانه یا بادیانه یا بادیان گیاهی است گلدار از راسته آپیالس (Apiales)، از تیره چتریان (Apiaceae) از سرده رازیانه‌ها (Foeniculum).
این گیاه سرشار از ترکیباتی مشابه هورمون زنانه استروژن (فیتواستروژنها) است و طبیعتی گرم دارد. بومی جنوب غربی آسیا و جنوب اروپا به ویژه بخش مدیترانه‌ای است.
رازیانه از دریای مدیترانه منشاء می گیرد و فرهنگ این منطقه مدت ها از رازیانه در آشپزی و پزشکی استفاده می کرد.
رازیانه به عنوان یک گیاه در سراسر جهان گسترش نیافته است و بومی نشده است، بلکه این گیاه عمدتا در آب و هوای ساحلی و در رودخانه ها رشد می کند. رازیانه از اجزای اصلی بنزیل الکل نیز هست، اگرچه این گیاه خواص توهم زایی ندارد.


دانه‌های آن به خاطر ارزش دارویی‌شان شناخته می‌شوند و به عنوان تسریع‌کننده‌ی گوارش استفاده می‌شوند.
هم­چنین سرماخوردگی معمولی، کم‌خونی، بی‌خوابی، اختلالات تنفسی و … را نیز درمان می­‌کند. ارزش تغذیه­ ای زیره به طرز خارق‌العاده‌ای بالا است.
هر ۱۰۰ گرم زیره سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی بی‌شمار است. زیره حاوی آهن، کلسیم، منیزیوم، منگنز، فسفر، سدیم، و روی فراوان است.
خواص دارویی رازیانه چیست؟رازیانه گیاهی دارویی است قیمت آلت مصنوعی ارزان که خواص بیشماری از قبیل پیری، پیشگیری از سرطان، کاهش وزن، درمان بیماری های گوارشی و هورمونی و جلوگیری از پوکی استخوان دارد.
محققان در انستیتو تحقیقاتی و دارویی دهلی نو دریافته اند که گیاه رازیانه می تواند به کاهش فشار چشم کمک کرده و باعث گشاد شدن رگهای خونی می گردد.

آیا زیره همان رازیانه است ؟ آیا زیره همان رازیانه است ؟ در جواب بگوییم خیر، زیره و رازیانه نام دو گیاه کیر مصنوعی متفاوت است و همانطور که در بالا توضیح داده شد از لحاظ شکل و رنگ و خواص و حتی محل رویش با یکدیگر فرق می کنند.

زیره و رازیانه شاید از لحاظ شکل ظاهری کمی بهم شبیه باشند اما با هم کاملا تفاوت دارند. هر کدام از این دو گیاه خواص جداگانه ای دارند.

خواص دارویی زیره چیست؟زیره خود انواع متفاوتی از جمله سبز و سیاه دارد. زیره نه فقط به عنوان چاشنی در آشپزی ایرانی جایگاه خاصی داشته و طعم دل‌پذیری به غذاهای ما می‌دهد، بلکه قیمت دیلدو خواص دارویی و درمانی زیادی نیز دارد.
زیره چیست؟زیره دانه‌ای معطر و ضد نفخ است که در آشپزی و پزشکی کاربرد دارد و در دو نوع زیره سبز (با نام علمی: Cuminum cyminum) و زیره سیاه (با نام علمی: Carum carvil) وجود دارد که دومی به «زیره ایرانی» معروف است.
دانه‌های زیره با چوب، کوبیده می‌شود. این دانه به صورت در افغانستان، ایران، ازبکستان، تاجیکستان، ترکیه، مراکش، مصر، هند، کوبا، سوریه، مکزیک و شیلی رشد می‌کند. این دانه در فلسطین به صورت خودرو رشد نمی‌کند اما در زمان گذشته در آنجا کشت می‌گردید.
گیاه زیره شبیه بوته هویج است برگ‌هایش ۲۰ الی ۳۰ سانتی‌متر و ارتفاع گیاه حدود ۵۰ سانتی‌متر است. میوه آن (که به اشتباه دانه گفته می‌شود) به اندازه دو میلی‌متر و هلالی شکل و دارای ۵ خط برجسته‌است.
بیشترین زیره در ایران، در شهر کرمان رشد می‌کند. بهترین و مرغوبترین زیره مربوط به شهرستان بافت استان کرمان می‌باشد که به صورت خودرو رشد می‌کند.

تعداد بازدید از این مطلب: 241
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


قرص کمر چیست و چه خواصی دارد ؟

قرص کمر یک ماده گیاهی است که بعنوان یک داروی ضد درد کمر در عطاری ها فروخته میشود. این دانه گیاهی درشت در واقع میوه درختی هندی است بنام آناکاردیه – Anacardier– یا در زبان هندی به آن مغز کاشو – Cashew nut – میگویند .

در متون طب سنتی از این دارو به نام های بلادر یا بلادر کبیر و حب الفهم و حب القلب یاد شده است . این داروی گیاهی در طب سنتی دارای طبیعتی گرم و خشک است .


طرز تهیه کاچی با قرص کمر
از قرص کمر برای تهیه یک نوع ادویه غذایی هم استفاده میشود بنام ادویه کاچی

که برای این کار زنیان – بادیان یا رازیانه – زیره سبز و زیره سیاه و …

مغز قرص کمر و ناخنک و دارچین و زردچوبه و زعفران و زنجبیل را با هم آسیاب میکنند .


طرز تهیه ضماد قرص کمر برای سفت کردن کمر بانوان
روش تهیه ضماد قرص کمر برای تقویت و سفت کردن کمر بانوان و تقویت رحم و تخمدان ها

مغز یک جفت قرص کمر نر و ماده را با یک پیمانه مرباخوری مورد و یک پیمانه آرد نخود و یک زرده تخم مرغ خمیر کرده
و خمیر را در محل گودی کمر زنان (بخصوص زنانی که تازه زایمان کرده اند) مالیده و روی آن را با پارچه ای بپوشانید
به مدت یک شب تا صبح ضماد روی کمر بماند و تکرار این کار به مدت 10 روز بسیار مفید واقع خواهد شد .
قرص کمر چیست و چه خواصی دارد ؟

 


ضماد آن در ترکیب با سایر داروها برای تمام مرض های سرد نافع خواهد بود. مغز آن لذیذ و بی ضرر و پوست آن نیز مقوی و در سیاه کردن مو به کار می رود. ضد بلغم و ضد آرتروز است.

جهت درمان آرتروز مصرف خوراکی این دارو نافع است .
همچنین مصرف موضعی یا مالیدنی آن برای درمان زخم های پوستی و خشکی واگزمای پوست مفید است .
جهت درمان فلج و رعشه و ضعف عضلات مصرف خوراکی قرص کمر مفید است .
برای درمان نفخ و نیز مشکلات ادراری و بزرگی پروستات کمک کننده است .
برای تقویت ذهن و افزایش حافظه
برای آرامش اعصاب و درمان جنون و مالخولیا
برای دندان درد
در افراد گرم مزاج مصرف این دارو توصیه نمیشود … چون باعث عوارض زیاد و بیماری در این افراد خواهد شد .
مصرف خوراکی مغز این دانه بی ضرر است و طعمی لذیذ دارد و از پوسته آن میتوان برای سیاه کردن مو استفاده کرد .

مشاهده
تحقیقات کمی در مورد اثرات این دارو انجام شده ، اما همین معدود تحقیقات به کم عارضه بودن و اثرات ضد دردی متوسط این گیاه اشاره دارند .

نام علمی قرص کمر : آناکاردیوم اکسیدنتال – Anacardium Occidental- است .


تهیه ضماد قرص کمر
دانه های قرص کمر دو نوع نر و ماده دارد . برای تهیه ضماد یک عدد قرص نر و یک قرص ماده لازم است .


تفاوت دانه های نر و ماده قرص کمر
تفاوت دانه های نر و ماده در ناحیه تغذیه ای دانه هاست ، یعنی محل چسبندگی دانه ها به درخت

قرص کمر (نر) : دارای برجستگی
قرص کمر نوع ماده : دارای فرو رفتگی

در آوردن مغز قرص کمر
برای در آوردن مغز دانه باید آنها را روی حرارت قرار دهید . در اثر حرارت پوسته ضخیم قرص شکسته و مغز دانه نمایان میشود .


طرز تهیه قرص کمر
مغز ها را داخل هاون کوبیده و با زرده تخم مرغ و کمی گلاب و زردچوبه و زنجبیل به شکل خمیر در آورید .
سپس خمیر تهیه شده را روی محل درد و قسمتهای پشت و کمر مالیده و بهتر است پارچه ای را روی آن بگذارید.
بعد از یک ربع ساعت درد کاهش می یابد .
قرص کمر چیست


خواص قرص کمر
استفاده قرص کمر از رسومات بسیار عالی است که تقریبا به فراموشی سپرده شده است. ضماد قرص کمر در ترکیب با دیگر دارو ها باعث سفت کردن می شود. برای بازتوانی رحم و تخمدان ها بسیار توصیه شده است.

خواص عمومی قرص کمر گرم کننده است. زخم های پوست را لطیف و اصلاح می کندو همچنین جهت امراض سرد دماغی مثل فلج و رعشه و سستی عضلات مفید و جوشها و رطوبات اضافی و نفخ و تنگی مجاری ادرار را معالجه می کند. در تقویت حافظه و اعصاب مفید است.

ضد بلغم و رفع سردی و رطوبت
بادشکن و کاهش درد های شکمی
درمان بی اختیاری ادرار و شب ادراری کودکان
درمان ترس و هراس و اخلالات پانیک
درمان فلج عضلات صورت و کج شدن دهان و پیشانی ( فلج بلز یا فلج زوج هفت )

 

تعداد بازدید از این مطلب: 179
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود