نازآرین بهترین وبلاگ پوست و مو زناشویی




به وب سایت من خوش امدید






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

کل مطالب : 45
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 1
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 30
بازدید سال : 128
بازدید کلی : 1461
20 خاصیت بی نظیر و شگفت انگیز میوه گل نسترن برای سلامتی

از میوه گل نسترن به عنوان غنی ترین منبع ویتامینC یاد شده که 20برابر لیمو ویتامینC دارد.این گل زیبا و خوش عطر سرشار از خواص دارویی است که علاوه بر آن رب مخصوص خوراکی نیز از آن تهیه می شود که می تواند جایگزین رب انار جهت استفاده در غذاها باشد؛ در ذیل به معرفی این گل و خواص آن می پردازیم.

چون گل نسترن شیرین است، حشرات را به خود جذب می کند مخصوصاً حشره مخصوصی به نام سای نیپس Cynips که در نیش زدن، برجستگی های کوچکی پوشیده از تار و به رنگ سبز مایل به قرمز در آن به وجود می آورد که به نام «بِدِگار» Bedegar معروف است که خواص طبی مهمی دارد مخصوصاً برای بیماران مسلول، تقویت کننده بوده و مانع عرق کردن می شود همچنین مقدار آلبومین در ادرار را کم می کند؛ بدگار اثر آرام کننده اعصاب نیز دارد.

برای تهیه عرق نسترن، یک چهارم لیوان از عرق نسترن را با یک لیوان آب مخلوط کرده، سپس آن را شیرین کنید؛ از این شربت می توانید چند لیوان در روز بنوشید.

میوه گل‌سرخ 1250 میلی‌گرم، آسرولا 1000 تا 2330 میلی‌گرم و مارجون 3150 میلی‌گرم در هر صد گرم ویتامین C دارد؛ میوه این گل 20 برابر لیمو ویتامین C دارد.

میوه گل نسترن حاوی ویتامین c است
استفاده از میوه گل نسترن (R. canina hips) در قرون وسطی رواج داشت و زمانی میان عامه مردم برای بیماریهای قفسه سینه مصرف می شد؛ میوه این گل که به آن میوه گل سرخ یا رز نیز گفته می شود، منبع طبیعی ویتامین C است که موجب کاربرد گسترده آن در مکمل های ویتامین طبیعی، چای و محصولات متنوع دیگر از جمله سوپ و مارمالاد شده است.

برای درمان حبس البول 10 گرم میوه نسترن را در 300 سی سی آب جوش 15 دقیقه دم کرده قبل از هر غذا یک فنجان بنوشند.
برای درمان نرمی استخوان و کمبود ویتامین ث یک کیلو میوه نسترن را با 300 گرم نبات کوبیده سپس با 2 لیتر آب مخلوط نموده به مدت 15 روز در یک محل گرم گذاشته سپس صاف نموده قبل از غذا یک فنجان بنوشند.
برای درمان ورم چرکی کلیه از جوشانده و دمکرده میوه نسترن استفاده شود و برای درمان سرماخوردگی و آنفلوانزا از دمکرده میوه نسترن استفاده شود.

در صورتی که میوه این گیاه به صورت تازه مصرف شود، دارای مقدار زیادی ویتامین است که مستقیماً جذب بدن می شود، میوه این گل، ادرارآور و مسهل است و از آن برای کاهش تشنگی، کاهش التهاب معده و نیز به عنوان طعم دهنده و همچنین، تهیه مربا استفاده می شود. مسهل بودن این گیاه به خاطر اسید مالیک، اسید سیتریک، گلوکوزیدهای پورگاتیو، مانند مولتی فلورین A و B و پکتین موجود در آن است.

سمّیت و عوارض جانبی میوه گل نسترن
مصرف خوراکی میوه این گل، هیچ گونه مسمومیتی ایجاد نمی کند و 100 گرم از آن حاوی بیش از 1200 میلی گرم ویتامین C است؛ مصرف مقادیر کم آن هیچ عارضه ای در بر ندارد و در مورد مصرف مقدار زیاد و طولانی آن هم گزارشی ارائه نشده است؛ در کتب اروپایی، مانند کمیسیون E، عوارض مصرف مقدار زیاد این میوه ناشناخته گزارش شده است.

البته کارگرانی که به طور مداوم در معرض میوه های گل نسترن هستند، ممکن است دچار حساسیت و مشکلات تنفسی شوند؛ بعضی از این عوارض در واقع، حساسیت نیستند بلکه پرزهای ریز میوه گل هستند که مانند پشم شیشه به روی پوست تحریکات مکانیکی پوستی ایجاد می کنند.

طریقه و میزان مصرف میوه گل نسترن
1 تا 3 قاشق میوه خردشده را در آب جوش ریخته و 15 تا 20 دقیقه بگذارید به همان حال بماند؛ سپس آن را صاف و مصرف کنید؛ این مقدار را می توان روزی سه بار تکرار کرد و میزان مصرف می تواند بر حسب وزن تا روزی 12 گرم باشد.

مهم ترین خواص میوه گل نسترن
ضد درد، ضد اسهال، آنتی اکسیدان، ملیّن، ادرارآور، کاهش دهنده قند خون، مسهل، مهارکننده لیپواکسیژناز، مقوی اعصاب و ضد کرم و طبع آن گرم و خشک است.
سرشار از ویتامین ث است و میوه خشک آن را بیش از یک سال نمی توان نگه داری کرد.
در دوران نقاهت از دمکرده میوه این گیاه استفاده شود؛ برای جوشانده میوه این گیاه را نباید زیاد جوشاند.
برای ناراحتی های لثه و درد دندان از جوشانده این گیاه مزمزه شود؛ برای رفع حالت سستی در بدن از جوشانده میوه این گیاه بنوشند.
برای درمان التهاب کلیه از جوشانده میوه این گیاه استفاده می شود و برای درمان یبوست از مربای گل نسترن استفاده شود.

مشاهده
اگرچه این محصولات، به لحاظ تاریخی، مکمل غذایی به شمار می آمدند اما به عنوان داروی ملین و ادرارآور نیز مصرف شده اند.پیش تر، میوه رز به عنوان نوشیدنی مغذی برای کودکان همچنین به منظور طعم دهنده در چای و مربا استفاده می شد.

ترکیبات میوه گل نسترن
میوه تازه گل نسترن (میوه گل سرخ) حاوی 5/0 تا 7/1 درصد ویتامین C است که ترکیبی از آسکوربیک اسید و هیدروآسکوربیک اسید است؛ میزان ویتامین C میوه خشک موجود در بازار، ممکن است مختلف باشد، در آزمایشی که با روش رنگ سنجی و تین لایه کروماتوگرافی انجام گرفت، مشخص شد کاهش ویتامین C بستگی به مقدار خرد کردن و ذرات این میوه دارد به عنوان مثال در صورتی که میوه فقط نصف شود، میزان ویتامین C موجود در آن پس از یک سال و نیم نصف می شود، در حالی که اگر خرد شود، پس از شش ماه صددرصد ویتامین C آن از بین می رود.

در بعضی منابع از میوه گل سرخ به عنوان غنی ترین منبع ویتامین C یاد شده است؛ مرکبات 50 میلی گرم، کلم بروکلی خام و کیوی حدود 100 میلی گرم، بعضی سبزیجات مناطق گرمسیری 200 تا 300 میلی گرم، میوه گل سرخ 1250 میلی گرم، آسرولا 1000 تا 2330 میلی گرم و مارجون 3150 میلی گرم در هر صد گرم ویتامین C دارند؛ میوه این گل 20 برابر لیمو ویتامین C دارد.

گل نسترن

میوه گل نسترن یا همان میوه گل سرخ
همچنین حاوی ویتامین های A1 ،B1 ،B2 ،B3 و K است؛ از دیگر ترکیبات این میوه، پکتین (11 درصد)، تاتن ها (2 تا 3 درصد)، اسید سیتریک و اسید مالیک، فلاونوئیدها، رنگدانه های زرد و قرمز مخصوصاً کاروتنوئیدها، وانیلین، اسانس و قندها را می توان نام برد.

داروشناختی و اثرات مهم میوه گل نسترن
ویتامین C یک مکمل غذایی است و به عنوان ضد اسکوربوتیک مصرف می شود؛ برای جبران کمبود این ویتامین می توان از میوه این گل استفاده کرد؛ متأسفانه چون ممکن است مقدار زیادی از ویتامین C هنگام خشک کردن یا تهیه محصول از میوه گل نسترن از بین برود، مقداری ویتامین C مصنوعی به این محصولات اضافه می شود که روی بسته بندی آنها ذکر نمی شود.
برای درمان ورم مثانه از دمکرده میوه این گیاه استفاده می شود؛ میوه این گیاه سرشار از کلسیم است.

ضماد گل نسترن التیام دهنده زخم است.
بوی بد بدن را دفع می کند؛ آنهایی که عرق زیاد می کنند و بوی بد می گیرند باید تن خود را بعد از حمام کردن با دم کرده گل و برگ نسترن آبکشی کنند.
خونریزی از سینه را بند می آورد؛ بی خوابی را برطرف می کند؛

گل نسترن یا dog rose با نام علمی rosa canina که در کتابهای قدیمی به نام نسرین، نسترن و نستر نیز نامیده شده، درختچه کوچکی است که در حاشیه جنگلها، چاهها و گودالهای آب می روید؛ نهنج گل پس از رشد به جسم کوزه مانند و قرمزرنگی تبدیل می شود و قسمت داخلی آن الیاف ظریف و باریکی دارد که میوه های فندقه ای درون کوزه را در بر می گیرد، گل نسترن در اکثر نقاط ایران به طور خودرو می روید و قسمت مورد استفاده این گل، کوزه های مذکور است که به هیپس مشهورند.

انقباض ماهیچه های معده را برطرف می کند و معده را تقویت می کند.
سرعت جریان خون را در پوست زیاد کرده و باعث لطافت پوست می شود؛ برای ترمیم شکستگی استخوان و رفع ورم مقعد، ضمادی از برگ این گیاه درست کرده و روی قسمت شکستگی یا تورم قرار دهید.

دم کرده میوه این گیاه تصفیه کننده خون است؛ جهت برطرف کردن غم و اندوه 10 گرم میوه این گیاه را در 300 سی سی آب سرد به مدت 3 ساعت خیسانده سپس حرارت داده تا به جوش آید، 15 دقیقه دم کرده روزی 3 فنجان بنوشند.
برای درمان اسهال و اسهال خونی 20 گرم میوه این گیاه را در 500 سی سی آب سرد به مدت 3 ساعت خیسانده سپس حرارت داده تا به جوش آید 15 دقیقه دم کرده روزی 3 فنجان بنوشند.
برای درمان تپش قلب 10 گرم میوه نسترن را به مدت 3 ساعت در 300 سی سی آب سرد خیسانده سپس با حرارت ملایم جوش آورده 5 دقیقه جوشانده 15 دقیقه دم کرده روزی 3 فنجان بنوشند.

برای دفع سنگ کلیه 15 گرم میوه نسترن را ابتدا خرد کرده در 300 سی سی آب سرد جوشانده 15 دقیقه دم کرده قبل از غذا یک لیوان بنوشند.
برای درمان سنگ کیسه صفرا از جوشانده یا دمکرده میوه نسترن میل شود.
جوشانده میوه نسترن دفع کننده کرم معده است؛

تعداد بازدید از این مطلب: 154
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


40 خاصیت معجزه آسا سوزاندن کندر برای سلامت بدن

قرص ویاگرا اصل شاید از خواص کندر و خواص سوزاندن کندر زیاد شنیده باشید. کندر برای هزاران سال، بخش مهمی از مراسم مذهبی و فرهنگی بوده است.  بسیاری از عبادت کنندگان معتقد بودند، که عطر دود کندر آن منجر به آگاهی معنوی می شود. البته در سال های اخیر، سوزاندن کندر در مراسم مذهبی به یک حرکت نمادین تبدیل شده است.


کندر چیست ؟ گیاه کندر نام یک درخت بومی کشور هند و پاکستان، سومالی، عمان و یمن است که در عربی به آن صمغ معنوی و در دنیا به نام کندر هندی معروف است. صمغ این درخت به علت بوی بسیار خوب آن از گذشته تا کنون برای دود کردن و خوشبو کردن مکان ها مورد استفاده بوده است

استنشاق مداوم link viagra طولانی مدت دود کندر، سبب ابتلا به سرطان می شود . افرادی که به طور مستمر و روزانه، بیش از چهل سال است که کندر می سوزانند و دود آن را استنشاق می کنند هفتاد درصد بیشتر از دیگران در معرض ابتلا به سرطان در دستگاه تنفسی و چشایی مانند سرطان زبان، سینوس و دهان قرار می گیرند.


عوارض جانبی و مضرات کندر
مشکلات گوارشی مانند اسهال، نفخ و گرفتگی معده و تهوع
التهاب پوست
به خطر افتادن سلامت کبد و اختلال در عملکرد آن
سقط جنین
مشکلات تنفسی
درد قفسه سینه
کهیر و خارش پوست
مصرف کندر با داروهای ضد سرطان، داروهای مرتبط با بیماری های مفصلی، کاهنده کلسترول، داروهای ضد انعقاد یا ضد پلاکتی و برخی داروهای تداخل دارد.

بیشتر بخوانید :

کندر چیست و چه خواصی دارد؟

چگونه سرطان را با کندر درمان کنیم؟

امیدوارم از خواص دود کندر استفاده کافی برده باشید و این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. منتظر نظرات ارزشمند شما هستیم.
خواص دود کندر : 40 خاصیت معجزه آسا سوزاندن کندر برای سلامت بدن

کندر در اسلام
امام رضا علیه‌السلام درباره اهمیت و ارزش این گیاه مفید می‌فرماید: هیچ پیغمبری مبعوث نشد مگر به حرام بودن خمر سخن گفت و این که خدا هر چه می‌خواهد می‌کند و این که در میراثش کندر وجود داشت.

مشاهده
امام رضا علیه‌السلام توصیه می‌فرمایند: به زنان حامله کندر بخورانید که اگر بچه‌ی شکمش پسر باشد با قلبی پاک، دانا و شجاع متولد شود و اگر دختر باشد، خوش‌اخلاق و زیبا می‌شود و نزد شوهرش نیز سعادتمند و خوشبخت می‌گردد.

دراین‌باره حضرت علی علیه‌السلام می‌فرمایند: سه چیز حافظه را زیاد می‌کند و بلغم را از بین می‌برد، قرائت قرآن، عسل و کندر.

(علیه‌السلام) نیز درباره‌ی خواص کندر فرموده‌اند: جویدن کُندر دندان‌ها را محکم و بلغم را دفع می‌کند و بوی بَد دهان را از بین می‌برد

خواص دود کندر

 

 

6. افزایش تمرکز با دود کردن کندر
دود کندر نشاط آور، افزایش دهنده تمرکز ، خلاقیت است.


7. خواص دود کردن کندر برای درمان سرفه
استنشاق دود کندر در خانه به درمان سرفه، مشکلات تنفسی، برونشیت و آسم کمک کرده و خس خس سینه را برطرف می کند.


8. ضدعفونی کردن هوا با دود کردن کندر
سوزاندن کندر و یا مخلوط کردن آن با اسپند که باعث انتشار دود سفیدی همراه با عطر مطبوعی در فضا می شود که این دود دارای خواص درمانی می باشد و ضد عفونی کننده هواست.


9. خواص دود کردن صبحگاهی کُندر در منزل
دود کردن صبحگاهی کُندر در منزل، سنت حضرت رضا (علیه السلام) بوده است. استنشاق دود کندر در اول صبح، سبب کاهش رطوبت مغز و افزایش تمرکز می شود و استنشاقش در پایان شب، آرام کننده اعصاب است.

خواص دود کندر / خواص سوزاندن کندر

سایر خواص دارویی و فواید کندر
10. لاغری و کاهش وزن
11. ضد سرطان
12. سلامت کبد
13. تقویت سیستم ایمنی بدن
14. کاهش ابتلا به بیماری های خود ایمنی
15. ضد التهاب و آرتریت
16. کاهش فشار خون بالا
17. درمان بیماری های قلبی عروقی
18. درمان دیابت و قند خون
19. رمان آسم و مشکلات تنفسی
20. درمان سرماخوردگی
21. درمان هپاتیت C
22. کاهش مشکلات گوارشی
23. کاهش استرس

خواص سوزاندن کندر
امروزه این طور به نظر می رسد، که در گذشته مردم نظر درستی در مورد خواص سوزاندن کندر در خانه داشته اند. در حال حاضر، دانشمندان بر اهمیت اثر مثبت کندر روی مغز تاکید داشته و آن را مسکن اضطراب و افسردگی می دانند. آنها همچنین، دریافته اند که سوزاندن کندر باعث فعال شدن نوعی پروتئین به نام (trpv 3) شده، و سطح اضطراب را کاهش می دهد. این پروتئین به طور طبیعی در مغز تمام پستانداران به صورت غیر فعال وجود دارد، تا زمانی که چیزی مانند کندر می آید و آن را فعال می کند.


1. خواص دود کردن کندر برای تقویت حافظه
دود کردن کُندر گرم کنندۀ مغز، تقویت حافظه و ضد آلزایمراست . استنشاق دود کندر، شادی آور و نیروزاست، خاصیتی مانند مخدرها برای آرامش اعصاب دارد.


2. دود کردن کندر و تسکین اضطراب و افسردگی
اثر مثبت کندر روی مغز تاکید داشته و سوزاندن کندر باعث فعال شدن نوعی پروتئین به نام (trpv 3) شده، و سطح اضطراب را کاهش می دهد.

این پروتئین به طور طبیعی در مغز تمام پستانداران به صورت غیر فعال وجود دارد، تا زمانی که چیزی مانند کندر می آید و آن را فعال می کند.


3. دود کردن کندر و خواص آن برای دفع عفونت رحمی
برای دفع عفونت رحمی کندر را به نسبت مساوی با اسفند و مقل ارزق مخلوط کرده و دود کنید و به روش کرسی به مدت 14 روز انجام بدهید بسیار مفید است.


4. درمان سینوزیت با دود کردن کندر
کندر به نسبت مساوی با اسفند و مقل ارزق مخلوط کرده و در فضای خانه دود کنید و با مخاط بینی از راه دور بالا بکشید قطعا خلط سینوزیت و أب ریزش و چرکهای مغز را خشک میکند.


5. سوزاندن کندر برای رفع سردرد
دود کندر مسکن طبیعی برای رفع سردرد است و دود کردن آن در محیط خانه سردرد را برطرف می کند.
24. درمان تبخال
25. درمان سردرد و میگرن
26. افزایش انرژی و استقامت در ورزشکاران
27. تعادل هورمونی و قاعدگی
28. مسکن طبیعی
29. تقویت حافظه
30. کاهش ورم مغز
31. افزایش تحرک و تعداد اسپرم ها و قدرت باروری
32. کاهش درد سینه در زنان و درمان تومورهای خوش خیم سرطان سینه
33. جوانسازی پوست
34. درمان زخم
35. کاهش التهاب و ورم نیش حشرات
36. از بین بردن جای زخم
37. تقویت ناخن ها
38. درمان ریزش مو
39. درمان شوره
40. درمان تبخال اندام های تناسلی

عوارض استنشاق زیاد دود کندر

تعداد بازدید از این مطلب: 123
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


فواید دارویی و درمانی گیاه کوهی آرنیکا

آرنیکا گیاهی است چند ساله کوچک دارای ریشه ای لیفی قرمز و برگ های اولیه آن که از یقه گیاه خارج می شود به شکل گروهی، بزرگ، بیضی شکل، نوک تیز، دارای رگبرگ های موازی طولی و پوشیده از کرک در سطح فوقانی برگ و کمی موجدار است. از وسط این برگ ها ساقه ای خارج می شود به بلندی حدود تا 60 سانتیمتر و در انتهای آن گل های زرد قشنگی در تابستان ظاهر می شود.

گیاه آرنیکا

روش تهیه تنطور آرنیکا
گل آرنیکا یک واحد و الکل 60 درجه 5 واحد، مدت ده روز گل را در الکل می خیسانند و با فشار از پارچه گذرانیده، صاف می کنند. مقدار خوراک این تنطور 2 – 20 گرم است که در جوشانده ها و یا در پوسیون ها داخل کرده و به تدریج مصرف انواع قیمت بهترین قرص ویاگرا آمریکایی چیست ؟ می کنند. بنابراین هیچ وقت نباید از تنطور خالص مصرف کرد و باید آن را با پوسیونی مخلوط کرد حتی در مصارف خارجی نیز این تنطور نباید خالص مصرف شود و باید با آب مخلوط شود و پارچه ای را با آن آغشته نمود به طور کمپرس روی زخم بگذارند.

دمنوش مرکب آرنیکا
برگ آرنیکا 4 گرم، گل آرنیکا 4 گرم و آب جوش 750 گرم، دم کرده را صاف کنند و 60 گرم شربت لیمو به آن بیفزایند و مجموع را 4 قسمت کرده و هر قسمت را در یک مرتبه بیاشامند. این دمنوش برای نزله های ریه بدون تب که در پیران و اشخاص سالخورده دیده می شود سودمند است و در بعضی اقسام اعصاب نیز مفید است.

فواید دارویی و درمانی گیاه کوهی آرنیکا

در مرکز گل غلافی است حاوی تخم آن و در نوک این غلاف خار کوچکی وجود دارد، این گیاه دارای بوی مخصوصی است. طعم آن تلخ و در موقع استعمال گل های خشک آرنیکا را باید با دقت با دست بمالند تا این خارهای کوچک به دست چسبیده و خارج گردد و در موقع مصرف موجب خراش و تحریک غشا مخاط نگردند زیرا در این صورت اگر جوشانده صاف نکرده آن مصرف شود در اثر چسبیدن این خارها به حلق ایجاد قی و آشفتگی می نماید.


خواص و کاربرد گیاه آرنیکا
آرنیکا محرک، مسکن و آرام بخش و محلل است. از تنطتور آرنیکا برای ضرب خوردگی و کوفتگی اعضای بدن و همچنین برای بهبود زخم ها و جراحت های حاصل از ضرب خوردگی استفاده می شود. آرنیکا به عنوان مرهم در شکسته بندی و جراحات و قطع خونریزی از آن ها مورد استفاده است.

به علت وجود آلکالوئید در آرنیکا و عکس العمل های آن از آرنیکا معمولا برای استعمال خارجی استفاده می شود و استعمال داخلی آن معمول نیست چون سمی است. اگر در مواردی مانند سیاه سرفه و روماتیسم قصد مصرف آن باشد باید با نظر و نظارت پزشک به مقدار خیلی محدود که 5/0 گرم تجاوز ننماید مورد استفاده قرار گیرد.

آرنیکا در کوهستان های آلپ در فرانسه و سوئیس به طور خودرو انتشار دارد. تکثیر آن از طریق کاشت بذر آن است که در اوایل بهار کاشته می شود. ممکن است که قبلا آن را در خزانه کاشت و در اوایل بهار که درجه حرارت هوا مناسب باشد به محل اصلی منتقل نمود. زمان برداشت گل ها باید قبل از باز شدن غنچه ها باشد یعنی به صورت غنچه چیده شود. از طریق تقسیم گیاه در بهار یا پاییز نیز می توان تکثیر نمود و مرتبا باید آبیاری شود.

سوسن کوهی
تنباکوی کوهی
همیشه بهار کوهی
خانق الفهد
دخان الفوح
دود خوشبو
آرنیقه
ترکیبات شیمیایی گیاه آرنیکا
در ساقه های زیر زمینی و در گل های آرنیکا، اسانس روغنی فرار و یک ماده تلخ وجود دارد. در سرشاخه های گل دار آن در حدود 0/1 درصد کولین و همچنین آرنیدندیول و آلوآرنیدندیول و یک اثر نفتی یافت می شود. تزریق تنظتور آرنیکا موجب پایین آمدن فشار خون و متعاقب آن بالا رفتن محسوس فشار خون می باشد. مواد آرنیکا فلاوون که از ریشه ها و گل های آرنیکا به دست می آید برای موش سمی است. گل های آن در حدود 0/1 درصد و ریشه آن 1/5 – 0/5 درصد اسانس دارد که مشابه هم نمی باشند. در گل های آن یک فلاوون و یک ماده شبیه آدرنالین و یک ماده مقوی قلب و کولین و بتائین و… وجود دارد.

اسانس آرنیکا پوست را تحریک می کند و ماده فلاوون موجود در آن فشار خون خرگوش را کاهش می دهد. در گزارش بررسی دیگری آمده است که از گل های آن سه ماده جدید به دست آورده اند که عبارت اند از کارنوبیل الکل و دو نوع استئارین و به علاوه چند پارافین و فارادیول و آرنی دندیول است. از عصاره بنزنی گیاه یک الکل و دو استرول جدید به دست آمده است.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 155
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


فواید بی نظیر و شگفت انگیز گلاب برای سلامت چشم

گل محمدی گلی زیبا از طبیعت و نماد عشق است و مزایای زیادی دارد که می تواند برای هر شخصی مفید باشد.

گلاب از فرآورده های اصلی گل محمدی است که تاثیر فوق العاده ای در سلامت پوست و کاهش اضطراب دارد و علاوه بر آن خواص درمانی فوق العاده ای برای چشم دارد. با دلگرم همراه شوید.

گلاب برای تقویت قوای عمومی بدن موثر است و باعث تجدید انرژی در بدن می شود. بوییدن و خوردن آن برای افرادی که در ایام امتحانات هستند، توصیه می شود.
گلاب همچنین برای کسانی که سردرد ناشی از گرمی و چشم درد و سرخی چشم دارند موثر است. در این گونه موارد بوییدن، شستشو و اسپری کردن به ناحیه سر نیز بسیار موثر واقع می شود.
غرغره کردن گلاب برای کاهش التهابات و سرخی حلق، کام، لوزه ها و حنجره موثر است. در افرادی که به علت گرمی مزاج، دچار خشکی مخاط و خونریزی (مثلاً در لثه یا مخاط دهان و بینی) می شوند، خوردن، استنشاق کردن (مکش از طریق بینی) و دهان شویه با گلاب بسیار توصیه می شود.
separator line

بیشتر بخوانید :

خواص باور نکردنی گلاب برای سلامتی و آرامش + طرز تهیه ی گلاب

لیست مواد غذایی مفید برای سلامت چشم ها

۱۰ مورد از عادت های خطرناکی که به چشم آسیب میزنند!

پیشگیری از خستگی و سوزش چشم هنگام کار با کامپیوتر

فواید بی نظیر و شگفت انگیز گلاب برای سلامت چشم
خواص ضد باکتری و ضد عفونی کننده ی گلاب
خواص ضد باکتریایی و ضد عفونی کننده ی موجود در گلاب به روش های مختلفی برای چشم مفیده. از چشمامون در برابر گرد و غبار، آلودگی ها، قرمزی، التهاب چشم و مواد مضر لوازم آرایشی و زیبایی مراقبت میکنه.


گلاب بعد از سکنجبین بیشترین مصرف را در بین مردم در قدیم داشته و امروزه نیز مصرف فراوانی دارد.

گلاب یکی از نوشیدنی های پرمصرف در طب سنتی است. گلاب طبع میانه تا حدودی رو به خنکی دارد. بنابراین برای اکثر افراد مصرف آن توصیه می شود و عارضه خاصی ندارد.

طبیعت گلاب گرم است و مقوی معده، قلب، کبد و اعصاب بوده و آرامبخشی قوی به حساب می آید.

به همین دلیل است که قدیمی ترها مصرف گلاب را در روزهای سخت و پرتنش لازم می دانستند. این مایع خوشبو و معطر تا حدودی تحریک کننده جریان خون بوده و بافت پوست را به تولید سلول های جدید تحریک می کند.

فواید بی نظیر و شگفت انگیز گلاب برای سلامت چشم

separator line

گلاب و فواید فوق العاده مصرف گلاب
گلاب در طب سنتی ایرانی دارای خواص فراوانی است که مهم ترین آن آرام بخش بودن آن است. شاید به همین دلیل است که در مراسم عزاداری از آن استفاده می شود.
گلاب علاوه بر خاصیت آرام بخشی ضد استرس هم هست. همچنین به دلیل تقویت سیستم عصبی، مصرف آن یا بوئیدن آن در درمان بسیاری از سردردها هم کاربرد دارد.
به هنگام شب برای رفع بی خوابی موثر است. از طرفی برای کاهش خستگی می توان آن را مصرف کرد.

مشاهده
دو تا توپ پنبه رو بردارین و اونو به اندازه کافی در گلاب خیس کنین. اونو روی چشم هاتون قرار بدین و برای نتیجه بهتر ۱۰ تا ۱۵ دقیقه این حالت رو حفظ کنید.

separator line

شست و شوی چشم ها با گلاب برای کاهش فشار و خستگی
گلاب برای شستشوی چشم عالیه. گلاب مخصوصا فشار و خستگی ناشی از نشستن طولانی مدت پشت کامپیوتر و تلویزیون رو کاهش میده. چند قطره گلاب رو به مقداری آب اضافه کنین و و با یه پد پنبه چشم هاتون رو بشویین.

separator line

چشمانتان را با گلاب بشویید
در زندگی روزمره بیشتر افراد ساعت‌ها در برابر صفحه کامپیوتر میگذرانند که برای چشم‌ها مضره و آلودگی محیط زیست هم باعث آسیب رسیدن به چشم می‌شود. خواص درمانی گلاب برای مراقبت از چشم مناسب است.

separator line

استفاده از گلاب به عنوان قطره چشم
گلاب را میتوانید به عنوان قطره چشم مفید استفاده نمایید. برای استفاده از آن ۲ تا ۳ قطره گلاب را در هر چشم ریخته و در یک حالت راحت دراز بکشیند. حداقل ۱۰ دقیقه بدون بازکردن چشم راحت باشید. این کار به آرامش و شستشو آلودگی اضافی چشم کمک میکند.

فواید بی نظیر و شگفت انگیز گلاب برای سلامت چشم

separator line

از بین بردن سیاهی دور چشم با گلاب
این ماده اغلب به عنوان یک روش درمان عالی برای سیاهی زیر چشم در نظر گرفته می‌شود. مخلوط شیر سرد و گلاب را روی توپ پنبه اسپری کنید. حداقل روزانه ۱۰ دقیقه آن را بر روی چشمان خود قرار دهید. در عرض ۳ تا ۴ هفته تغییرات قابل ملاحظه‌ای رو مشاهده خواهید کرد.

separator line

آشنایی با دیگر فواید گلاب
گلاب را می توان معجزه طبیعت نامید خواص و فواید بسیاری در این عصاره قرار دارد که در درمان بسیاری از دردها و بیماری ها می تواند موثر باشد. این گل بهاری از اواسط اردیبهشت تا اواخر خرداد رویش دارد و از خواص درمانی فراوانی برخوردار است.

گلاب معروفترین نوع عرقیات است که از گل سرخ گرفته می شود. گفته می شود که حضرت محمد(ص) از عطر این گل استفاده می نمودند و به همین دلیل گل سرخ را با نام گل محمدی نیز می شناسند.

برای تقویت لثه توصیه می شود. حتی برای بهبود آفت های دهان کاربرد دارد.
گلاب به عنوان یک پاک کننده مناسب برای پوست قابل استفاده است و به شادابی پوست کمک می کند.
گلاب برای معده و مخصوصاً دهانه معده مفید است، بنابراین می تواند در رفع نفخ یا ریفلاکس موثر باشد.
گلاب برای مجاری هوایی و ریه ها نیز مفید است. نرم کننده مجاری هوایی و گلو و حلق است. بخصوص برای افرادی که در شغل شان زیاد از حنجره خود استفاده می کنند نظیر مداحان و خوانندگان، آموزگاران، قاریان و امثال هم مفید است.

از آنجایی که طبع گلاب رو به خنکی است برای سوزش مجاری ادراری هم مفید است. در خیلی از موارد، سوزش ادرار به دلیل عفونت نبوده بلکه به دلیل گرمی مزاج یا افزایش ماده صفرا در خون و ادرار می باشد که گلاب در این موارد کمک کننده خوبی است.
کسانی که در معرض حرارت بالای مزاج می باشند (استرس، عصبانیت زیاد، بی خوابی، گرمی مزاج پایه، مصرف گرمی جات، فصول یا مناطق گرمسیر)، از مصرف گلاب یا شستشوی بدن با گلاب نفع زیادتری می برند.
برای شخص تب دار توصیه می شود گلاب خنک (یخچالی یا با یخ) بنوشند و یا اینکه در ظرفی به همراه آب ریخته، پارچه ای را با آن آغشته کنند و دست و پاها و صورت را با آن شستشو دهند (پاشویه، بدن شویه)؛ مخصوصاً توصیه می شود ناحیه کبد (بالا و راست شکم) که نیاز بیشتری به خنک شدن دارد (چون کبد عضو گرمی است) را با پارچه آغشته به گلاب خنک نمایند.

یکی از دلایلی که در مراسم عزاداری و سوگواری اموات از گلاب استفاده می کنند این است که مزاج افراد مصیبت دیده که معمولاً دچار استرس، بی خوابی و پرفعالیتی و لذا حرارت بالا شده اند را رو به خنکی و تعدیل برده؛ بوی آن برای قلب و مغز مفید، آرام بخش و تسکین دهنده است؛ طعم آن مورد پسند ذائقه و گوارا بوده، اشتها را که معمولاً در هنگام بروز استرس و غم مختل می شود تحریک نموده؛ باعث تسکین حلق و حنجره و صدا نیز می شود.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 177
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


فواید دارویی و درمانی گیاه درمنه از دیدگاه طب سنتی

درمنه دشتی یا بیابانی به گویش بیابان نشینان «ترخ» شهرت دارد. این گیاه بوته‌ای بسیار معطر، عنصر اصلی و غالب اجتماعات گیاهی در استپهای خشک و نیمه خشک در کشور ایران محسوب می‌شود.

ارتفاع این بوته بین ۳۰ تا ۵۰ سانتیمتر، دارای انشعابات متعدد و متراکم که شکل کپه‌ای را به بوته می‌بخشد. درمنه دشتی از خانواده کاشنیکاسنیان بوده و تمام اندامهای هوایی گیاه اعم از ساقه، برگها، گل، میوه و بذر دارای عطری بسیار تند و نافذ می‌باشد. این گیاه در خطوط همباران ۱۰۰ میلیمتر به بالا به راحتی استقرار می‌یابد.

پیشگیری از فرسایش خاک

ریشه های این گیاه باعث حفظ خاک در مقابل عوامل وسایل دامپزشکی فرسایش زای محیطی است. استقرار آسان گیاه، رشد سریع آن و سازگاری با شرایط ناساعد محیطی این گیاه را به گونه‌ای مناسب برای جلوگیری از فرسایش خاک در مناطق مرکزی ایران تبدیل کرده است.

تغذیه دام و طیور

این گیاه اگر چه در فصل بهار و تابستان بواسطه بوی عطر بسیار تند آن، مورد استفاده چرای گوسفندان قرار نمی گیرد، ولیکن در فصل پاییز و زمستان که تهیه علوفه برای دام مشکل است، مورد استفاده برای چرای دام قرار گرفته و از مهمترین منابع تامین غذای دام در این زمان محسوب می‌شود.

مضرات درمنه
گیاه درمنه برای معده و عصب مضر است
این گیاه سردرد آورو مایه دردسرمی باشد افرادی که میگرن دارند نباید مصرف کنند
همچنین برای معده زیان دارد.
همچنین بخوانید:

آشنایی با خواص بی نظیر گیاه افنان برای زنان

خواص دارویی و درمانی گیاه زوفا

ساکولنت : نگهداری و پرورش گیاه ساکولنت

فواید دارویی و درمانی گیاه درمنه از دیدگاه طب سنتی

اغلب در خاکهای لومی، شنی و لومی رسی ایجاد رویشگاهای وسیعی را می‌نماید. در عرصه‌های استپی بیابان به همراه سایر گونه‌های بیابانی و کم توقع مانند نسی، نتر و علف شور، اجتماعات گیاهی متنوعی را بوجود می‌آورد. این گیاه اگر چه در فصل بهار و تابستان بواسطه بوی عطر بسیار تند آن، مورد استفاده چرای گوسفندان قرار نمی‌گیرد.

و لیکن در فصل پاییز و زمستان، زمانی که گیاه غرق در بذر می‌باشد توسط گوسفندان مورد چرا قرار می‌گیرد. درمنه دشتی از جمله بوته‌های بسیار سازگار به شرایط سخت بیابان محسوب می‌شود که علاوه بر مصارف علوفه‌ای (در مراتع قشلاقی)، بوته‌ای بسیار مقاوم در مقابل فرسایش‌های بادی و نقش ارزنده‌ای را در حفاظت خاک این نقاط بر عهده دارد.

طرز مصرف درمنه

جهت استفاده از این گیاه به صورت دمنوش باید هر روز یک قاشق غذاخوری از گیاه خرد کنید و در سه لیوان آب‌جوش در زمان ۳۰ دقیقه دم کنید و بعد آن را صاف نموده و در طی روز مصرف کنید.

در صورت تمایل میزان کمی نبات و یا عسل به آن اضافه نمایید .

درمنه

خواص درمنه برای درمان افسردگی
برخی از محققان معتقدند که این گیاه در درمان افسردگی موثر است. این درمان به تعادل مواد شیمیایی در مغز کمک می نماید و در نهایت خلق و خو را بهتر می کند.

خواص درمنه برای تنظیم قند خون
افرادی که دچار دیابت هستند می توانند از دمکرده گرد غنچه این گیاه برای معالجه مرض قند استفاده نمایند.

خواص درمنه برای سرطان
محققان امروزه دریافتند که گیاه دارویی “درمنه” می تواند سلول های سرطانی را در عرض تنها یک روز از بین ببرد.تحقیقات فراوانی در مود خواص ضد سرطانی این گیاه صورت پذیرفته است و این مطالعات حاکی از آن است که خواص درمنه با از بین بردن برخی از سلول های سرطانی موثر می باشد.
خواص دارویی گیاه درمنه از دیدگاه طب سنتی
درمنه برای معالجه مقابله با مالاریا استفاده می گردد
این گیاه به طور موضعی داروئی بی حس می باشد و ضد عفونی کننده است که در درمان حالتهای تورم استفاده می شود.
گیاه درمنه طبیعت گرم و خشک دارد ‌، بادشکن، از بین برنده گاز روده و دل درد می باشد
درمنه دارای سانتونین می باشد که خاصیت ضد انگلی دارد و در تهیه داروهای ضد کِرم بیشتر کشورها از جمله آلمان مصرف می گردد.
ضماد درمنه جهت عقرب گزیده موثر می باشد در محل نیش گیاه را قرار دهید.
این گیاه جهت توقف تاخیر چرخه‌های زنانه مصرف می گردد و یائسگی را درمان می کند.
درمنه سرشار از آنتی اکسیدانها می باشد که به بهبود مشکلات گوارشی و روده‌ای مانند زخم روده، تهوع، استفراغ و یبوست کمک می کند.
این گیاه حاوی مقادیر بالایی از آنتی اکسیدانهاست که به کاهش مشکلات گوارشی و روده‌ای مانند زخم روده، تهوع، استفراغ و یبوست را کاهش می‌دهد
گیاه درمنه در درمان تب و لرز و تب های مرکب موثر است.
همچنین درد مفاصل/ رفع استسقا را آرام می کند.
خواص درمنه برای مو
برای جلوگیری از موخوره گرد غنچه این گیاه را با روغن زیتون قاطی نمایید و سپس 14 روز در آفتاب قرار دهید صاف کنید و به موها ماش دهید.

دانشمندان ارتباطی بین این گیاه و میتوکندری، رتینکولوم اندوپلاسمی و لیزوزوم سلول های سرطانی شده یافته اند. سلول های سرطانی حاوی سطح بالاتری از آهن می باشند به همین علت باعثمی شود که خواص درمنه برای انها سمی باشد. در سال 2000 محققان عصاره این گیاه را در نزدیکی سلول های سرطانی گذاشتند و در کمال تعجب دیدند، رشد سلول ها کم شد و مرگ سلول سرطانی افزایش می یابد.

نکته قابل توجه در خصوص گیاه درمنه این است که استفاده آن به همراه برخی داروها و سایر مواد غذایی ممنوع است که در صورت استفاده همزمان خود به یک عامل تسریع سرطان مبدل می گردد.
سایر کاربردهای گیاه درمنه
درمنه یکی از اصلیترین و فراوانترین گیاهان مناطق مرکزی و بیابانی ایران و مرتع کشور شناخته شده است. این گونه گیاهی دارای مقاومت بالا به شرایط سخت محیطی و کمبود آب است و در نتیجه در حفظ پوشش گیاهی مراتع بسیار مهم و موثر است. برخی از مهمترین کاربردهای گیاه درمنه غیر از خواص دارویی موراد زیر را میتوان برشمرد:

 

تعداد بازدید از این مطلب: 172
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


25 خواص دارویی و درمانی گیاه پای شیر برای سلامتی

برگ های قاعده ای دارام دم برگ های بلند ولی برگ های ساقه ای بدون دم برگ، گل ها به رنگ زرد مایل به سبز، گل دارای کاسه 4-2 پرچم ولی فاقد جام است. برگ ها و باریکه های دم برگ مصرف دارویی دارد که فصل تابستان جمع آوری می شود و به صورت دم کرده پای شیر، تنطور پای شیر و جوشانده پای شیر در درمان به کار می برند.

پای شیر برای این موارد مفید است:

خونریزی – التیام زخم – ناراحتی های روده و معده – ترشحات و درد رحم (شستشو با جوشانده غلیظ) – سرگیجه – دیابت – ورم ملتحمه – عفونت – مسمومیت – تصلب شرایین – چاقی – کلسترول – التهاب – اسهال

بعد از اتمام دوره یکماهه به مدت یک هفته استراحت کرده و دوباره یک دوره یک ماهه مثل قبل را انجام دهید.
پس از اتمام دوره دوماهه انجام پیازدرمانی به مدت ۱۵ روز و روزی دوبار ضروری می باشد.
پای شیر گیاهی است از تیره گلسرخیان (Rosaceae)، سرده پای شیریان (Alchemilla) و دائم گل که فصل گل دهی آن بهار است. این گیاه بومی کوه های شرق آفریقاست که در تمامی نواحی و مناطق قابل کشت است.

اسم لاتین: Allcemilla vulgaris
اسم انگلیسی: :layd’s mantle
اسم ترکی: Testere disli Arslanpencesi
اسم آلمانی: Frauenmatel
قسمت مورد استفاده گیاه پای شیر
قسمت مورد استفاده این گیاه تمام گیاه بخصوص ریشه و برگ آن میباشد.

روش کاشت گیاه پای شیر

کشت گیاه پای شیر به خاطر رشد ضعیف و در نتیجه محصول کم از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نمی باشد علاوه بر این تعداد زیادی از گیاه مورد نظر به صورت خودرو وجود دارد.


زمان برداشت گیاه پای شیر

زمان حصول برداشت برگها و گیاه کامل در طول گل دهی از اردیبهشت تا مردادماه می باشد پس از محصول برداری آن را باید در سایه و یا به روش مصنوعی در حرارت 40 تا 50 درجه خشک می نمایند و سپس در جعبه های مسدود و دور از نور و رطوبت نگهداری می کنند.

مشاهده
12. جهت درمان کم‌ خونی از دمکرده تمام قسمت‌های این گیاه استفاده شود.

13. جهت بیماری قند ۸ گرم از این گیاه را در ۲۰۰ سی‌سی آب‌جوش دم‌کرده قبل از غذا یک فنجان بنوشند.

14. برای درمان چاقی از روش شماره ۳ استفاده شود.

15. جهت تسکین خارش مهبل ۱۰۰ گرم این گیاه را در یک لیتر آب جوشانده صاف نموده واژن را شستشو دهند.

16. برای درمان خونریزی شدید ماهانه ۴ گرم از این گیاه را در ۱۵۰ سی‌سی آب‌جوش ۲۰ دقیقه دم‌کرده بعد از پاک شدن به مدت ۱۴ روز، روزی ۲ فنجان بنوشند.

17. جهت درمان زخم‌های غانغاریائی و زخم‌های چرکین با جوشانده غلیظ این گیاه شستشو دهند.
جوشانده پای شیر مدر و مقوی است به علت داشتن تنن قابض.
برای بیماران تصلب رگها و التیام انواع زخم‌ ها مانند زخم‌ های مربوط به اندام‌ های حساس بدن، زخم‌ های چرکین، قانقاریا، واریس، حساسیت‌ ها و بیماری‌ های عفونی دهان بسیار مؤثر است و به شکل انواع غرغره یا جوشانده و شربت مورد استفاده قرار می‌گیرد.
دم کرده آن برای تقویت معده موثر است.
از آنجا که به قطع خون ریزی کمک می کند به طور موضعی برای درمان زخم، اگزما و جوش های پوستی به کار برده می شود.
دم کرده آن اسهال را بند می آورد و تنظیم کننده قاعدگی است و درد آن را نیز کاهش می دهد.
غرغره کردن با دم کرده آن، گلو درد را تسکین می دهد.
ناراحتی های عروق خونی را برطرف می کند.
برای درمان کم خونی از دم کرده تمام قسمت های این گیاه استفاده می شود.
دم کرده آن برای بیماران قندی و رفع چاقی مفید است.

دیگر خواص گیاه پای شیر و طریقه مصرف پای شیر
11.جهت تقویت معده به مقدار ۸ گرم پای شیر را در ۲۰۰ سی‌سی آب‌جوش ۲۰ دقیقه دم‌کرده بنوشند.

18. برای درمان آفت دهان به صورت غرغره استفاده شود.

19. برای خارش‌ ها و التهابات پوستی از دمکرده و شستشو با این گیاه استفاده شود.

20. جهت درمان آب آوردن بافت‌ ها این گیاه مفید می‌باشد.

21. جهت تصلب شرائین با نظر پزشک از دمکرده این گیاه می‌توان استفاده کرد.


در هر بار باید به صورت تازه تهیه کنید.
بعد از اتمام دوره یک ماهه به مدت یک هفته استراحت کرده و دوباره یک دوره یک ماههه مثل قبل را انجام دهید اگر بازهم نامنظمی پریودتان ادامه داشت یک ماه دیگر نیز دوباره تکرار کنید.
نکات مورد توجه قبل از استفاده از جوشانده پنجه شیر:
استفاده همزمان برگ و ساقه گیاه پنجه شیر، درمان مناسبی برای اسهال است ولی اگر قصد استفاده از جوشانده این گیاه را دارید، نگران ایجاد مشکل یبوست نباشید، زیرا باعث ایجاد یبوست نمی شود. این گیاه حرکات دودی روده را کاهش داده و کنترل میکند.
درمان کمکی خوبی برای افرادی است که سندرم روده تحریک پذیر (irritable bowel sayndrome,ibs) دارند. برای زخم هایی که به سختی ترمیم می یابند و همچنین ترمیم زخم های بخیه بعد از عمل درمان مناسب و سریعی میباشد.
به کسانی که از کم خونی ناشی از فقر آهن رنج میبرند استفاده از جوشانده این گیاه را حداقل پنج یا شش بار در هفته را توصیه می کنیم.
برای زنانی که مستعد یائسگی زودرس هستند و همچنین برای زنان و دخترانی که قاعدگی نامنظم دارند درمان بسیار موثری می باشد.

22. جهت درمان خارش مهبل از کرم این گیاه می‌توان استفاده کرد.

* طرز تهیه کرم پای شیر: ۵ گرم برگ پای شیر را در ۱۰۰ سی‌سی آب مقطر جوشانده سپس صاف نموده با اوسیرین مخلوط کرده تا به صورت کرم درآید.

23. جهت تسهیل زایمان یک ماه قبل از زایمان از دمکرده این گیاه بنوشند با نظر پزشک انجام گردد.

24. جهت کم کردن کلسترول از دمکرده این گیاه استفاده شود.

25. جهت جلوگیری از خونریزی و التیام زخم ضماد این گیاه را گذاشته و هر ۱۰ دقیقه ضماد را تعویض نمایند.

بی نظمی قاعدگی و گیاه پای شیر
گیاه پای شیر حاوی تانن است که به پیشگیری از بی‌ نظمی‌ های قاعدگی کمک می‌کند. به علاوه، این گیاه سالیسیلیک اسید دارد که عضلات شما را شل می‌کند و باعث تسکین گرفتگی‌ های قاعدگی می‌شود.

درمان بی نظمی های قاعدگی و موهای زاید با گیاه پای شیر

۳ تا ۴ گرم (یک قاشق مرباخوری) گیاه پای شیر خشک شده را در یک لیوان (۱۵۰-۲۰۰ میلی گرم) آب بدون کلر در حال جوش بریزید با شعله ملایم و بسته به مدت ده دقیقه بجوشانید. سپس زیر شعله را خاموش کنید و پس از ولرم شدن از صافی رد کرده و بنوشید.
به مدت یک ماه متوالی هر روز دو ساعت پس از صبحانه یا دو ساعت بعد از ناهار با شکم خالی نوش جان کنید.

گیاه پای شیر همچنین برای تنظیم تعادل هورمون های زنانه بسیار مفید است این گیاه همچنین می تواند درمان مناسبی برای قطع لکه بینی های میان سیکل قاعدگی (ناشی ار میوم های رحمی) باشد.
برای زنانی که در طول عادت ماهیانه خونریزی شدید داشته و یا دوره های قاعدگی طولانی مدت دارند این گیاه را توصیه می نماییم. این جوشانده را در افراد کوچکتر از ۱۲ سال قبل از هماهنگی با پزشک به هیچ عنوان استفاده نکنید.
در یک زمان مشخص بیشتر از یک جوشانده استفاده نکنید همچنین در طول دوره استفاده از یک نوع جوشانده هیچ گونه دمنوش گیاهی دیگر (چای سبز، بابونه، مریم گلی و…) را مصرف نکنید.
تهیه همه جوشانده ها در ظرف استیل، شیشه ای و یا چینی ضروری است.از تاریخ برداشت گیاه نباید بیشتر از یکسال گذشته باشد.
درمان بالا بودن هورمون FSH با گیاه پای شیر

تا ۳ گرم (یک قاشق مربا خوری) گیاه پای شیر خشک شده را در یک لیوان (۲۰۰-۱۵۰ میلی لیتر) آب بدون کلر در حال جوش بریزید، با شعله ملایم و در بسته به مدت ده دقیقه بجوشانید. سپس زیر شعله را خاموش کنید و پس از ولرم شدن از صافی رد کرده و بنوشید.
این جوشانده را به مدت یک ماه متوالی هر روز، دوبار تهیه و استفاده کنید. لیوان اول را دوساعت بعد از صبحانه و لیوان دوم را دو ساعت بعد از ناهار میل نمایید. بلافاصله بعد از استفاده جوشانده چیزی نخورید.

تعداد بازدید از این مطلب: 152
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


خواص دارویی و درمانی گیاه عشقه (پاپیتال)

عشقه گیاهی است پیچنده، بالارونده، با برگ های کوچک، سبز و قلبی شکل که در صورت نزدیک بودن به درخت، دیوار، داربست یا صخره از آن بالا می رود؛ در غیر این صورت روی زمین می خزد و به عنوان گیاه پوششی عمل می کند.عشقه پیچک، پاپیتال و داردوست، از دیگر اسامی رایج این گیاه در زبان فارسی است.

طول بزرگ ترین ساقه ی بالارونده یا خزنده این پیچک به پنجاه متر هم می رسد. گل های این گیاه به رنگ زرد مایل به سبز است که 8 تا 10 سال بعد از کاشت آن ظاهر می شوند. عمر عشقه400 تا 500 سال و حتی 1000 سال گزارش شده است. میوه ی رسیده آن دارای مواد سمی است. محل رویش این گیاه در ایران جنگل های شمالی از آستارا تا گرگان و نیز در تهران است. این گیاه بومی آسیا، اروپا و شمال ایران است. این گیاه در مناطق کوهستانی مرطوب، کنار جویبارها و اراضی مرطوب می روید.

همنچنین مصرف آن می تواند موجب افزایش فشارش خون و ضربان قلب شده و به طبع آن موجب افزایش عرق شود. همچنین میتواند با تغییر ضربان قلب و نامنظم شدن آن، مشکلات خواب ایجاد کند. ضمنا با توجه به تداخل آن با داروهایی استروییدی، در صورتی که از این داروها استفاده می کنید، حتما پیش از استفاده از آن با پزشک معالج خود در این زمینه مشورت کنید و بدون مشورت از این گیاه استفاده نکنید.

نکات بیشتر در مورد گیاه عشقه یا پاپیتال
فراورده استاندارد عشقه دارای مقادیر مشخصی ماده موثره می باشد.
مقدار مصرف روزانه آن بطور میانگین نیم تا دو گرم از برگ یا ساقه یا ریشه خشک شده می باشد.
برای مصرف مداوم می بایست بعد از یک ماه مصرف دو ماه مصرف نگردد و سپس مجددا به مدت یکماه استفاده گردد.
همچنین بخوانید:

آشنایی با خواص بی نظیر گیاه افنان برای زنان

ساکولنت : نگهداری و پرورش گیاه ساکولنت

خواص دارویی و درمانی گیاه زوفا

خواص دارویی و درمانی گیاه عشقه (پاپیتال)

گیاه عشقه دارای برگ هایی است که به صورت دایره ای دور ساقه مستقیمی می پیچند. گل های چتری سبز مایل به زرد در مرکز این گیاه می رویند و انگور قرمز تولید می کنند. چین و چروک موجود در گردنه ی ریشه گویای میزان سن این گیاه است. این مسأله از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که سن عشقه تا به چهار پنج سال نرسیده باشد، آماده بهره برداری نخواهد بود.

ترکیبات گیاه عشقه
فرآورده های حاصل از عشقه از ریشه و جوانه های بلند و نازک آن به نام مویه های ریشه تهیه می شوند. عناصر ترکیبات شیمیایی اصلی موجود در عشقه آسیایی عبارت است از جنسنوید (با نشان Rg1) گلوکان (پانکراس)، پلی ساکارید 2-3DPG، پپتید، مالتول و رغن مایع.صاره مایع الکل و به صورت انواع کپسول یا پودر است.

میوه های آن سمی بوده و توسط پرندگان جابجا میشوند.اگر میخواهیم پاپیتال را روی ساختمانهای بلند پرورش دهیم بهتر است در پای دیوار آن را پخش نموده و هرس کنیم و از رها کردن گیاه به حال خود به نحوی که رشد نماید و شاخ و برگ آن تا لب پشت بام گسترش یابد بپرهیزیم

خواص درمانی گیاه عشقه
پاکسازی سموم از بدن
جلوگیری از انواع التهابات
دارای خواص ضد باکتریایی : بصورت خوراکی مصرف شود.
از بین بردن احتقان
بهبود سرعت التیام زخم ها
آرامش بخشیدن به معده
افزایش اکسیژن بدن
افزایش سیستم ایمنی بدن
بهبودی پوست
درمان آرتروز، نقرس و یا روماتیسم :از چایی عشقه استفاده گردد و یا برگ های آن را به طور مستقیم به جایی که دچار التهاب شده مالیده شود.
بهبود عملکرد کیسه صفرا
کاهش فشار در سیستم های حیاتی بدن
التیام زخم های سوختگی روی پوست
کاهش ناراحتی و سوزش پسوریازیس، اگزما، آکنه
برگهای این گونه ۵ لوبی، همانند پای مرغ، به رنگ سبز ـ خاکستری متالیک با رگههای سفید ـ خاکستری میباشد. این گونه برای پوشش زمین مناسب نمیباشد. ارتفاع آن به ۴ متر (۲ فوت) میرسد. ویژگیها: محیط نیمه سایه و خاک با زهکشی خوب را ترجیح میدهد و نسبت به سرما بسیار مقاوم است (تا ۱۵ـ درجه سانتیگراد).

این گونه دارای برگهایی با لوبهای نوک تیز به رنگ سبز تیره میباشد که در زمستان تا حدودی ارغوانی میشود. این گونه برای پوشش زمین مناسب نمیباشد . ارتفاع و میزان گستردگی آن ۵ متر (۱۵ فوت) است.محیط نیمه سایه و خاک بازهکشی خوب را ترجیح میدهد و نسبت به کاهش دما نیز بسیار مقاوم است (تا ۱۵ ـ درجه سانتیگراد)

برگهای آن دارای لوبهای ضخیم سبز خاکستری با رگه های کمرنگ بوده که در زمستان ارغوانی میشوند. این گونه برای دیوارهای شمالی و شرقی بسیار مناسب است. ارتفاع آن به ۴ متر (۱۲ فوت) و میزان گستردگی آن به ۳ متر (۱۰ فوت) میرسد. ویژگیها: محیط نیمه سایه و خاک با زهکشی خوب را ترجیح میدهد و نسبت به کاهش دما بسیار مقاوم است (۱۵ ـ درجه سانتیگراد) و گونه های Hedera helix “Anne Marie” – Hedera helix “Eva”- Hedera helix “Galcier – Hedera helix “Heise -Hedera helix“ Nigra”-Hedera helix “Atropurpurea” می توان اشاره کرد.
باید توجه داشت که این گیاه پوششی تا هنگامیکه در کنار یک مانع عمودی قرار نگیرد بالا نمیرود. اگر مانع عمودی یک درخت باشد بهتر است از بالاروی پاپیتال جلوگیری نمود و یا اینکه به صورت کنترل شده آن را هدایت کرد زیرا تجمع آن روی تنه درخت سبب خشک شدن درخت میگردد

شرایط رشد گیاه عشقه یا پاپیتال
رشد گیاه عشقه اوایل بسیار کند هست و در عین حال انواع ابلق آن نسبت به سبز رشد کمتری دارد. اوایل تا اواسط پاییز زمان گلدهی پاپیتال میباشد. گلهای آن به صورت نامشخص به رنگ سبز مایل به زرد و نیمه کروی با بویی مشابه بوی عسل میباشند. این گیاه تا سن ۵-۱۰ سالگی گل نمی دهد .

در مورد انواع ابلق نیز به محض ظهور شاخه های سبز یک دست آنها را حذف نمایید چرا که این شاخه های سبز مقاوم تر هستند و اگر حذف نگردند، غالب شده و به تدریج شاخه ابلق در روی گیاه دیده نمیشود. در مناطقی که احتمال نشستن گرد و غبار بر روی شاخه و برگ این گیاه وجود دارد نیز هر چند وقت یکبار گیاه را سرشاخه زنی نمایید.

موارد احتیاطی و منع مصرف عشقه
افراد مبتلا به فشار خون بالا از این گیاه استفاده نکنند
افراد مبتلا به بیماری قلبی، دیابت و فشارخون پایین نیز باید در مصرف عشقه احتیاط کنند.
مصرف آن در دوران باراداری توصیه نمی گردد.
درصورت داشتن هرگونه بیماری خاص قبل از مصرف با پزشک خود مشورت نمایید.
به علت داشتن ماده سمی در ریشه و برگ این گیاه در زمان استعمال موضعی دقت لازم داشته باشید.
تداخل دارویی عشقه
زودرنجی، تپش قلب، اعتیاد و نگرانی در زمره‌ی پاره‌ای از عوارض جانبی ناشی از مصرف این گیاه است. عشقه می تواند اثرات سولفات فنلزین یا سایر داروهای ضد روانی یا داروهای فشارخون یا دیابت را افزایش داده و ممکن است این داروی گیاهی با استرویید تداخل پیدا کند. همچنین این گیاه می تواند اثرات کافئین و یا سایر محرکها را افزایش دهد و باعث ایجاد احساس نگرانی شود.
تقویت دستگاه تنفسی
جلوگیری از سرطان
از بین بردن پوست های مرده کف پا
درمان ریزش مو و تاسی و کچلی : از ضماد آن استفاده گردد.
قاعده آور: از نوشیدن جوشانده ساقه عشقه استفاده گردد.
افزایش قدرت جسمانی
ایجاد شادابی و نشاط در افراد مسن
فعال نمودن مغز : از جوشانده و یا عصاره عشقه استفاده گردد.
درمان سرماخوردگی
افزایش تمرکز
تصفیه کننده خون
خلط آور
درمان سیاه سرفه
درمان برونشیت های مزمن
پایین آوردن فشار خون
گیاه عشقه

رطوبت لازم برای گیاه عشقه:

در تابستان هر روز گیاه را غبارپاشی کنید،مگر اینکه گیاه در محل خنک تری نگهداری شود که در این صورت به هفته ای یکبار تقلیل می یابد.جهت دسترسی به رطوبت پایدار در زیر گلدانی سنگریزه دار اب بریزید،مواظب باشید ته گلدان با اب درتماس نباشد.

تغذیه گیاه عشقه :

کمبود در عناصر معدنی خاک را با اضافه نمودن کود های شیمیایی جامد محلول در اب مخصوص گلهای زینتی طبق دستور جبران کنید،هر دو هفته یکبار گیاه را تغذیه نمایید.

خاک مناسب برای گیاه عشقه:

از انواع خاک های کمپوست لیمونی و پیت میتوانید استفاده کنید.

تعویض گلدان گیاه عشقه:

گیاه بالغ بالای ۳ سال سن را در فصل بهار تغییر گلدان دهید.گیاهان در حال رشد ممکن است به هر سال دوبار تعویض گلدان نیاز داشته باشند.در صورت سنگین بودن و عدم امکان،خاکهای سطحی گلدان را با خاک نو و غنی تعویض کنید.

تمیز نمودن برگهای گیاه عشقه:

غبارپاشی جهت تمیز نمودن برگها کافی است،در صورت لزوم میتوانید از پارچه یا اسفنج مرطوب استفاده کنید.حتی الامکان از مواد براق کننده برگها استفاده نکنید.

تکثیر گیاه عشقه :

گرفتن قلکه از شاخه هایی که در حال رشدد رویشی هستند در بهار یا تابستان،پیوند روی پایه های مقاوم.

شرایط نگهداری و نیاز های پاپیتال
محل مناسب : محیطی نیمه سایه یا سایه بر روی دیوارهای شمالی و شرقی مناسب است اما دیواره های جنوبی روشن «آفتابگیر» برای این گیاه بسیار گرم است. انواع پاپیتال که دارای برگ سبز هستند قادر به تحمل محیط های سایه شدید میباشند، در حالی که انواع ابلق آن طالب نور بیشتری هستند و در نور آفتاب رنگ زیباتری دارند.

نور لازم برای گیاه عشقه :

نور کامل را بر نیم سایه و تاریکی ترجیح میدهند،ولی از افتاب متسقیم بیزار است.نور مستقیم باعث سفید و کمرنگ شدن برگها میشود.واریته های ابلق به نور بیشتری احتیاج دارند.

دما لازم برای گیاه عشقه :

حداقل درجه حرارت مطلوب برای اپارتمان در زمستان ۸ درجه و حداکثر در تابستان ۱۸ درجه است.چناچه هوا گرم تر از حد معمول باشد غبارپاشی لازم است.

آبیاری گیاه عشقه :

در تابستان دوبار و در زمستان در هر هفته آبیاری کنید.پاپیتال اگر به خوبی استقرار یافته باشد میتواند شرایط کم باران و درجه حرارت بالا را برای مدتی تحمل کند اما اگر آبیاری عمیق صورت گیرد رشد گیاه بهتر و انبوه تر خواهد بود. بهتر است فواصل آبیاری طوری تنظیم شود که خاک رطوبت متعادلی داشته باشد (یعنی در فصل تابستان دور آبیاری را کوتاه و در پاییز و زمستان زیاد نمایید). باید به این نکته توجه داشت که خشکی بیش از حد باعث کندی رشد و آبیاری زیاد سبب زردی برگها و ریزش آنها میگردد

هرس پاپیتال یا گیاه عشقه:

پاپیتال به هرس خاصی نیاز ندارد اما در گیاه جوان، شاخه ها و ساقه هایی را که ضعیف به نظر میرسند حذف مینمایند تا رویشهای قویتری رشد کنند. پس از تثبیت گیاه نیز هر از چندگاهی آن را سر شاخه زنی نمایید تا رشد آن کنترل شود. اما هیچگاه حذف شاخه ها و ساقه ها را تا محل ساقه های مسن تر از ۴ تا ۵ سال انجام ندهید زیرا ساقه های با این سن، بسیار کند تجدید حیات مینمایند.

تعداد بازدید از این مطلب: 159
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


یونجه با شبدر چه فرقی دارد و خواص آن چیست ؟

شَبدَر (نام علمی: Trifolium) جزء مهم‌ترین گیاهان علوفه‌ای خانواده لگومینز (Leguminous) در مناطق معتدل و مرطوب است که از نظر علوفه‌ای و مرتعی دارای ارزش بسیار زیادی است و در تغذیه دام‌ها نقش بسزایی دارند.

شبدرها گیاهی سه برگچه‌ای اند و به همین خاطر اسم علمی آنها از دو کلمه لاتین "Tria" به معنی سه و "Folia" به معنی سه بر گچه‌ای گرفته شده‌ است.

تعداد گونه‌های شبدر در دنیا حدود ۳۰۰ گونه ذکر شده که از این تعداد ۲۵ گونه از نظر کشاورزی مهم است که از این تعداد فقط ۹ گونه آنها از جمله شبدر زیر زمینی به صورت تجارتی کشت می‌شوند.


ضماد پخته یونجه را اگر روزی چند بار روی اعضایی که رعشه دارند بگذارید آن‌ها را شفا می‌دهد. تخم یونجه قاعده‌آور است و برای این منظور تخم یونجه را به صورت دم کرده مصرف کنید.

دم کرده یونجه درمان اسهال است. برای نرم کردن سینه و تسکین سرفه روزی ۲-۳ فنجان دم کرده تخم یونجه را مصرف کنید.

برای درمان رعشه تخم یونجه را در روغن زیتون بریزید و مدت یک هفته جلوی آفتاب بگذارید سپس آن را صاف کنید و روزی چند قاشق از آن را بخورید و همچنین روی اعضایی که رعشه دارند بمالید.

یونجه حاوی مقدار زیادی ویتامین است. کوبیده آن زخم را به سرعت الیتام داده و از خون‌ریزی جلوگیری می‌کند.

separator line

بیشتر بخوانید:

خواص و فواید دارویی و درمانی جوانه شبدر

همه چیز در مورد جوانه یونجه و خواص و فواید آن

یونجه با شبدر چه فرقی دارد و خواص آن چیست ؟


ریشه اسپرس
به صورت کلی تفاوت شبدرها با یونجه این است که:
برگ یونجه بیضی شکل ولی برگ شبدر گلابی شکل است.
رنگ برگ‌ها در شبدر سبز و شفاف و در یونجه سبز تیره‌ است.
میزان قند در شبدرها بیش از یونجه‌ است و سطح برگ بیشتری نسبت به یونجه دارند اما مقاومت شبدرها به شوری کمتر از یونجه‌ است و نیاز آبی شبدرها نیز کمتر از یونجه‌ است.
یونجه با شبدر چه فرقی دارد؟
یونجه(ترکی)، (کابلی:رشقه، هراتی:سبست) یا اسپست (medicago sativa به معنی علف مادها) اولین بار توسط مادها برای تأمین غذای اسب هایشان اهلی گردید. یونجه اصولاً مبدأ کویری دارد و در حال حاضر در تمام مناطق معتدل و شبه قاره کشت می‌گردد.

تفاوت شبدر و یونجه

آشنایی با خواص یونجه
یونجه از نظر طب قدیم ایران گرم است. البته تازه آن گرم و تر و خشک شده آن گرم و خشک است. یونجه از نظر اینکه دارای بسیاری از مواد معدنی می‌باشد شیره آن برای بچه‌هایی که در حال رشد هستند و اسخوان بندی محکمی ندارند بسیار مفید است.

حتی امروزه پودر این گیاه را در داروخانه‌ها می‌فروشند. برای تهیه شیره یونجه باید مقدر ۳۰۰ گرم یونجه را در یک لیتر آب ریخت و آن را جوشانید تا مقدر آب آن به نصف تقلیل یابد سپس آن را صاف کرده و مقدار کمی عسل به آن اضافه کنید که به صورت شربت داراید.

مقدر مصرف برای اطفال ۲۰۰ گرم در روز است و برای اطفال شیرخوار حدود ۵۰ گرم می‌باشد که می‌توان به شیر آن‌ها اضافه نمود.

اشخاص بزرگسال هم برای بالا بردن انرژی می‌توانند از این شیره استفاده کنند. یونجه را به صورت تازه یا جوانه آن‌ها را با سالاد میل کنید.

مشاهده
بیشترین پراکنش شبدرها در منطقه مدیترانه است، به طوری که در منطقه اورآسیا ۱۶۰–۱۵۰ گونه، آمریکا ۶۵–۶۰ گونه و در آفریقا ۳۰–۲۵ گونه گزارش شده‌است.

بر اساس تحقیقات بانک ژن گیاهی و ذخایر توارثی مؤسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر تعداد گونه‌های تاکنون شناخته شده شبدر در ایران حدود ۵۴ گونه‌است که از این تعداد دو گونه شبدر ایرانی (Trifolium resupinatum) و شبدر برسیم (Trifolium alexandrium) به صورت وسیع کشت می‌شوند.

شَبدَرها متعلق به جنس تریفولیم (Trifolium) جزء مهم‌ترین گیاهان علوفه‌ای خانواده لگومینز (Leguminous) در مناطق معتدل و مرطوب است که از نظر علوفه‌ای و مرتعی دارای ارزش بسیار زیادی است و در تغذیه دام‌ها نقش بسزایی دارند.

تفاوت شبدر و یونجه

خصوصیات کلی شبدرها
تمام شبدرها در آب و هوای خنک بهترین عملکرد را دارند. در بین شبدرها شبدر سفید از همه مقاوم تر است.

میزان قند در شبدرها بیش از یونجه‌ است و سطح برگ بیشتری نسبت به یونجه دارند اما مقاومت شبدرها به شوری کمتر از یونجه‌ است و نیاز آبی شبدرها نیز کمتر از یونجه‌ است.

البته باید توجه داشت که شبدرها به لحاظ کمیت تولید در سطح پایین‌تری از یونجه قرار دارند و میزان مواد غذایی قابل هضم یونجه از شبدرها بیشتر است.

گیاهان علوفه‌ای تیره بقولات از نظر عمق ریشه به شکل زیر هستند:

ریشه شبدر‍ سفید
ریشه شبدر‍ قرمز
ریشه شبدر برسیم
ریشه یونجه

جوانه یونجه را به صورت بسته‌بندی شده می‌توانید از سوپر مارکتها خریدری کنید. یونجه ملین است. یونجه دو برابر اسفناج آهن دارد بنابراین خون ساز است و برای کسانیکه به کم خونی مبتلا هستند مفید است.

یونجه بعلت درا بودن آهن برای درمان بیماری راشیتیسم بکار می‌رود. عوارض کمبود ویتامین ث با خوردن یونجه از بین می‌رود.

یونجه تازه در بسیاری از کشورها مانند چین و روسیه و آمریکا به مقدر زیاد به جای اسفناج مصرف می‌شود.

یونجه را در داروخانه‌ها و فروشگاههای گیاهان دارویی یا برخی از داروخانه‌ها به صورت پودر، کپسول و قرص بفروش می‌رسانند. مقدرمصرف آن سه قرص در روز است.

با همه مزایایی که یونجه دارد در خوردن تازه آن نباید زیاده روی کرد زیرا بسیار نفاخ است و حتی حیواناتی که به مقدر زیاد از آن می‌خورند بعلت گاز زیاد ممکن است تلف شوند.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 171
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


آشنایی با چند پنی سیلین گیاهی

بیماران مبتلا به سرماخوردگی، بهتر است به‌ جای تزریق پنی‌سیلین، دمنوش گل‌گاوزبان + گل بنفشه را جایگزین آن کنند.
بیماران مبتلا به آنفلوآنزای ویروسی بهتر است به‌جای تزریق پنی‌سیلین، از دمنوش بومادران + بابونه + گل همیشه‌ بهار میل کنند.
بیماران مبتلا به تب بالای ۳۸ درجه بهتر است به‌جای پنی‌سیلین، از مخلوط فالوده سیب + عرق کاسنی میل کنند.
بیماران مبتلا به سیفلیس بهتر است به‌ جای پنی‌سیلین، از دمنوش گل پنیرک میل کنند و عنبرنساء دود بگیرند.
بیمارانی که سرفه‌های مکرر می‌کنند بهتر است به‌جای پنی‌سیلین، از دمنوش پیاز + عسل میل کنند.
بیمارانی که مبتلا به سینوزیت هستند بهتر است به‌ جای تزریق پنی‌سیلین، از دمنوش اسطو خودوس میل و دود عنبرنساء را استنشاق کنند.
بیمارانی که زخم‌های عفونی سطحی دارند بهتر است به‌جای تزریق پنی‌سیلین، از دمنوش چای کوهی + هوفاریقون میل کنند و ناحیه را با جوشانده کدوی حنظل شست‌ و شو دهند.
بیشتر بخوانید :

۱۵ خاصیت دارویی و درمانی شبدر قرمز برای سلامتی و زنان

قرص های آنتی بیوتیک و آمپول های پنی سیلین تنها روش از بین بردن عفونت ها و سموم بدن نیستند چرا که راهی طبیعی و بدون عوارض را در ادامه می خوانید. با دلگرم همراه شوید .

آشنایی با چند پنی سیلین گیاهی

گیاهان جایگزین پنی سیلین را می شناسید؟
ترکیبات گیاهی قوی برای جایگزینی پنی‌سیلین
بیماران مبتلا به تب روماتیسمی برای درمان، به‌ جای پنی‌سیلین بهتر است دمنوش زنجبیل + دارچین را جایگزین کنند.
بیماران مبتلا به گلودرد چرکین یا فارنژیت، بهتر است به‌ جای پنی‌سیلین، دمنوش آویشن + تخم بارهنگ را جایگزین کنند.

تعداد بازدید از این مطلب: 145
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


حنظل چیست ؟ خواص و عوارض حنظل ( هندوانه ابوجهل )

یکی از گیاهانی که جای خود را در طب سنتی پیدا کرده است، حنظل است. برای اطلاعات بیشتر با دلگرم همراه شوید .

حنظل چیست ؟ خواص و عوارض حنظل ( هندوانه ابوجهل )

حنظل : محاسن و معایب آن از منظر طب سنتی چیست
معرفی حنظل
حنظل یکی از گیاهانی است که به وفور در نسخه های طب سنتی به کار می رود.

این گیاه که به هندوانه ابوجهل نیز معروف است، شباهت ظاهری زیادی به هندوانه دارد و تنها طعم تلخ آن می تواند اصلی ترین تفاوت آن با هندوانه معمولی باشد.

عوارض حنظل چیست؟
اگر چه حنظل در طب سنتی بسیار توصیه شده است ولی بی خطر نیست و همان طور که در بالا اشاره کردیم ، این گیاه نیمه سمی است .

هیچ گاه سرخود و بدون تجویز دکتر از این گیاه استفاده نکنید مخصوصا به صورت ترشی، استفاده بیش از اندازه این گیاه حتی می تواند باعث مرگ شود .

استفاده از این گیاه می تواند علائمی همچون معده درد و مدفوع خونی و آبکی را همراه داشته باشد .

افرادی که دارای طبع گرم و خشک هستند نباید از این دارو استفاده کنند چون ممکن است به ناراحتی معده و مقعد دچار شوند.

نکته : این گیاه می تواند بسیار خطرناک باشد و ما به شما توصیه می کنیم، هیچگاه بدون توصیه پزشک از آن استفاده نکنید .

بیشتر بخوانید :

۱۵ خاصیت دارویی و درمانی شبدر قرمز برای سلامتی و زنان

آشنایی با خواص بی نظیر گیاه افنان برای زنان

آشنایی با چند پنی سیلین گیاهی

این گیاه روده ها را ضد عفونی می کند و می تواند به راحتی اسهال را بند بیاورد . در معالجه مالیخولیا و دا الحیه و جذام نیز می توان از این گیاه استفاده کرد .

شما باید 7 گرم از برگ این گیاه را با 21 گرم گیاه رازدانه مخلوط کنید ، آن را بجوشانید و آب آن را برای بهبودی خود میل کنید .

اگر آب این گیاه را بر روی لثه ها بمالید، کشیدن دندان در بیمار را بسیار راحت تر می کند و وی دیگر از درد به خود نمی پیچد، همچنین اگر آب این گیاه را با روغن زیتون مخلوط کنید ، می توانید به عنوان مسکن برای دندان درد نیز استفاده کنید .

در گوش افراد و جانور هایی که بهداشت فردی را رعایت نمی کنند ، ممکن است کرم رخنه کند.

شما می توانید آب جوشانده شده حنظل را در گوش این افراد چکانده و به سرعت از دست کرم ها خلاص شوید، همچنین کسانی که در معده و روده های خود انگل دارند و با مصرف دارو های ضد انگل نمی توانند از دست این انگل ها خلاص شوند ، می توانند دو گرم از روغن حنظل را بخورند تا از شر این انگل ها رهایی پیدا کنند.

همچنین کسانی که به درستی طهارت نمی گیرند و به کرمچه یا اکسیور مبتلا می شوند ، و دارو های ضد کرمچه تاثیری در آنها ندارد می توانند با مصرف دو گرم از این دارو از شر این کرمچه ها خلاص شود .

حنظل چیست ؟ خواص و عوارض حنظل ( هندوانه ابوجهل )

مشاهده
از این گیاه برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می شود و در باب خواص حنظل در طب سنتی ، رساله های زیادی نوشته شده است. در ایران بیشتر به حنظل خربزه روباه ، تیره کدو و یا سیب تلخ نیز گفته می شود.

حنظل در طب سنتی
گیاهی است علفی یکساله و دارای ساقه خزنده و پیچک می باشد و در مناطق جنوبی ایران مانند جزیره قشم ، بلوچستان و جهرم و بعضی نقاط دیگر می روید.

میوه این گیاه شباهت بسیاری به هندوانه های معمولی دارد ولی از نظر سایز و اندازه نسبت به آنها کوچک تر است. میوه این گیاه معمولا به اندازه یک پرتقال است، در نواحی گرم ایران و در دامنه کوه ها این گیاه به صورت خودرو می روید و البته گاهی نیز کشاورزان اقدام به کاشت این گیاه می کنند تا از خواص میوه این گیاه استفاده کنند.

بوته های این گیاه معمولا بسیار میوه می دهد، دانه هایی که در داخل این میوه ها وجود دارد مصرف دارویی دارد و در اکثر عطاری ها شما می توانید از این دانه ها پیدا کنید . مزاج این دانه ها نیز گرم و خشک است.

موارد استفاده حنظل در طب سنتی
در اسهال های عفونی می توان مقدار هفت گرم از برگ خشک شده این گیاه را با ده گرم نشاسته و 5 گرم صمغ عربی مخلوط کرده و در دو یا سه نوبت در روز از آن استفاده کرد .

این مخلوط را می توان در یک نوبت نیز خورد اما به دلیل اینکه دارای قدرت زیادی است و بسیار سنگین می باشد بهتر است در دو نوبت استفاده شود .

این دارو می تواند به سرعت این کرمچه ها را بکشد و تخم ها و نوزادان آنها را از بین ببرد.

اگر احتمال می دهید دست یا اعضای دیگر بدن شما مبتلا به این کرمچه ها شده باشد ، بهتر است که از روغن این گیاه استفاده کنید.

در بچه هایی که انگل دارند باید آب جوشانده شده این گیاه را از به صورت ضماد در داخل ناف آنها مالید.

دقت داشته باشید نباید این ضماد را از طریق مقعد به کودکان وارد کنید، حنظل نیمه سمی است و می تواند برای آنها خطرناک باشد .

 

تعداد بازدید از این مطلب: 165
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


آیا زیره همان رازیانه است یا با هم تفاوت دارند ؟

رازیانه یا بادیانه یا بادیان گیاهی است گلدار از راسته آپیالس (Apiales)، از تیره چتریان (Apiaceae) از سرده رازیانه‌ها (Foeniculum).

این گیاه سرشار از ترکیباتی مشابه هورمون زنانه استروژن (فیتواستروژنها) است و طبیعتی گرم دارد. رازیانه بومی جنوب غربی آسیا و جنوب اروپا به ویژه بخش مدیترانه‌ای است.

رازیانه از دریای مدیترانه منشاء می گیرد و فرهنگ این منطقه مدت ها از رازیانه در آشپزی و پزشکی استفاده می کرد.

رازیانه به عنوان یک گیاه در سراسر جهان گسترش نیافته است و بومی نشده است، بلکه این گیاه عمدتا در آب و هوای ساحلی و در رودخانه ها رشد می کند. رازیانه از اجزای اصلی بنزیل الکل نیز هست، اگرچه این گیاه خواص توهم زایی ندارد.

دانه‌های آن به خاطر ارزش دارویی‌شان شناخته می‌شوند و به عنوان تسریع‌کننده‌ی گوارش استفاده می‌شوند.

هم­چنین سرماخوردگی معمولی، کم‌خونی، بی‌خوابی، اختلالات تنفسی و … را نیز درمان می­‌کند. ارزش تغذیه­ ای زیره به طرز خارق‌العاده‌ای بالا است.

هر ۱۰۰ گرم زیره سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی بی‌شمار است. زیره حاوی آهن، کلسیم، منیزیوم، منگنز، فسفر، سدیم، و روی فراوان است.

خواص دارویی رازیانه چیست؟
رازیانه گیاهی دارویی است که خواص بیشماری از قبیل ضد پیری، پیشگیری از سرطان، کاهش وزن، درمان بیماری های گوارشی و هورمونی و جلوگیری از پوکی استخوان دارد.

محققان در انستیتو تحقیقاتی و دارویی دهلی نو دریافته اند که گیاه رازیانه می تواند به کاهش فشار چشم کمک کرده و باعث گشاد شدن رگهای خونی می گردد.

separator line

بیشتر بخوانید:


بیشترین زیره در ایران، در شهر کرمان رشد می‌کند. بهترین و مرغوبترین زیره مربوط به شهرستان بافت استان کرمان می‌باشد که به صورت خودرو رشد می‌کند.

فرق زیره و رازیانه

آیا زیره همان رازیانه است؟
آیا زیره همان رازیانه است؟ در جواب باید بگوییم خیر، زیره و رازیانه نام دو گیاه متفاوت است و همانطور که در بالا توضیح داده شد از لحاظ شکل و رنگ و خواص و حتی محل رویش با یکدیگر فرق می کنند.

زیره و رازیانه شاید از لحاظ شکل ظاهری کمی بهم شبیه باشند اما با هم کاملا تفاوت دارند. هر کدام از این دو گیاه خواص جداگانه ای دارند.

خواص دارویی زیره چیست؟
زیره خود انواع متفاوتی از جمله سبز و سیاه دارد. زیره نه فقط به عنوان چاشنی در آشپزی ایرانی جایگاه خاصی داشته و طعم دل‌پذیری به غذاهای ما می‌دهد، بلکه خواص دارویی و درمانی زیادی نیز دارد.

معرفی خواص و فواید ۷۰ گیاه دارویی

خواص دارویی و درمانی گیاه سندروس

آیا زیره همان رازیانه است یا با هم تفاوت دارند ؟

زیره چیست؟
زیره دانه‌ای معطر و ضد نفخ است که در آشپزی و پزشکی کاربرد دارد و در دو نوع زیره سبز (با نام علمی: Cuminum cyminum) و زیره سیاه (با نام علمی: Carum carvil) وجود دارد که دومی به «زیره ایرانی» معروف است.

دانه‌های زیره با چوب، کوبیده می‌شود. این دانه به صورت خودرو در افغانستان، ایران، ازبکستان، تاجیکستان، ترکیه، مراکش، مصر، هند، کوبا، سوریه، مکزیک و شیلی رشد می‌کند. این دانه در فلسطین به صورت خودرو رشد نمی‌کند اما در زمان گذشته در آنجا کشت می‌گردید.

گیاه زیره شبیه بوته هویج است برگ‌هایش ۲۰ الی ۳۰ سانتی‌متر و ارتفاع گیاه حدود ۵۰ سانتی‌متر است. میوه آن (که به اشتباه دانه گفته می‌شود) به اندازه دو میلی‌متر و هلالی شکل و دارای ۵ خط برجسته‌است.

تعداد بازدید از این مطلب: 157
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


خرید روغن خراطین حجم دهنده تناسلی

حتما طوری برنامه ریزی کنید که یک مرتبه قبل خواب استفاده کنید اگر فاصله زمانی دقیقا ۱۲ ساعت به ۱۲ ساعت نشد ناراحت نشید ! انسان ربات نیست !

پس از هر بار استفاده از کمپرس سرد استفاده کنید (لب را خیس نکنید ! ) میتوانید کمی یخ داخل نایلون بریزید و داخل حوله بزارید و حوله خشک و سرد را روی لب خود بزارید

 

در ابتدا لب خود را تمیز کنید میتوانید از شوینده سبک مانند صابون استفاده کنید

 

سپس روغن خراطین را روی انگشت خود زده به صورت افقی روی لب خود چندین با بکشید

این کار زدن به انگشت و ماساژ افقی روی لب ) را حداقل ۲ بار و حداکثر ۴ بار انجام دهید روش صحیح استفاده از خراطین برای لب نکته های مهم برای استفاده صحیح از برای لب

 

هر ۲۴ ساعت ۲ بار را برای حجم دهی و بزرگ کردن لب انجام دهید

 

با فاصله زمانی ۱۲ ساعت اسفاده کنید

 

برای زیبایی لب های خود هر بار حداقل ۵ دقیقه زمان بزارید

 

پس از رسیدن به حجم دلخواه فقط ۱ الی ۲ بار دیگر استفاده کنید تا نتیجه کامل کسب شود

 

نیازی به استفاده از وسیله دستگاه و … نیست

 

برای نتیجه گرفتن یک عدد برای لب استفاده کنید ( نصف نیمه رها نکنید )

این روغن برای گونه + روش استفاده صحیح

امروزه زیبایی ظاهری بسیار اهمیت دارد چرا که انسان ها زمان بسیار زیادی در کنار هم بودن سطری میکنند

 

روغن خراطین گونه قابل استفاده هست و باعث حجم دهی برجستگی و بزرگ کردن گونه میشود

 

روش استفاده از روغن خراطین گونه

 

در ابتدا گونه خود را تمیز کنید اگر آرایش دارید پاک کنید و از هرگونه چرب بودن آلودگی پاک کنید

 

سپس روغن خراطین را روی انگشت خود بریزید و به صورت دورانی روی گونه ماساژ دهید

حتما یک مرتبه قبل خواب استفاده کنید

 

به ماساژ گونه و روش صحیح آن اهمیت دهید

 

روغن خراطین برای آلت تناسلی آقایان + روش صحیح استفاده 

همانطور که میدانید قطر و طول آلت تناسلی آقایان بسیار اهمیت دارد چرا که باعث اعتماد به نفس ، کسب لذت جنسی بهتر ، بهبود فرایند بارداری در بانوان و . . . دارد اما متاسفانه تبلیغات زیادی وجود دارد که میگویند قرص و دستگاه وجود دارد که باعث رشد بیشتر میشود

به ماساژ اهمیت دهید و زمان خوبی اختصاص دهید

 

روغن خراطین سینه بسیار مورد استفاده مخاطبین هست چرا که با استفاده چند دوره به راحتی ۲ الی سایز به صورت طبیعی اضافه میکنند بدون نیاز به هیچ گونه قرص ، تزریق ژل ، ورزش های سخت اضافه وزن های غیر اصولی و . . .

 

روش استفاده صحیح استفاده از روغن خراطین سینه بانوان

 

در ابتدا اون قسمت را تمیز کنید میتوانید بهترین حالت بعد از حمام استفاده کنید.

 

سپس روغن خراطین را روی محل مورد نظر بریزید و ماساژ دهید

 

روش ماساژ بسیار اهمیت دارد

 

حتما به صورت دورانی ( دایره ای ) ماساژ دهید

 

ماساژ را کمی محکم انجام دهید

 

حتما هر دو سینه ی خود را به یک اندازه ماساژ و روغن بزنید

این روغن را زده و خوب ماساژ دهید

 

در انتها از کمپرس سرد استفاده کنید ( توضیح ” کمپرس سرد ” در روش استفاده برای لب توضیح داده شده)

 

نکات مهم در نحوه استفاده روغن خراطین برای آقایان

نحوه ماساژ بسیار مهم میباشد !

 

برای حجم دهی و فرم مناسب گرفتن گونه خود را به صورت دوارانی ( مثل کشیدن دایره ) ماساژ دهید و بعد از چند بار ماساژ گونه خود ماساژ را تغییر دهید و به جای دورانی به سمت بالا ماساژ دهید و سپس بعد از چند بار به صورت افقی گونه خود را ماساژ دهید

 

نکات مهم استفاده برای گونه

 

برای کسب بهترین نتیجه روغن خراطین را حداکثر روزی ۲ بار با فاصله زمانی ۱۲ ساعت یک بار و حداقل روزی یک بار استفاده کنید

 

دوره مصرف را کامل کنید

 

حتما از کمپرس سرد استفاده کنید ( توضیح ” کمپرس سرد ” در روش استفاده برای لب توضیح داده شده)

 

در هر ۲۴ ساعت حداکثر روزی ۲ بار ( با فاصله ۱۲ ساعت ) و حداقل یکبار استفاده کنید

 

حتما از کمپرس سرد استفاده کنید

 

به تمام نقاط آلت تناسلی خود بزنید ( زیر و روی آلت )

 

روش استفاده صحیح از روغن خراطین برای صورت

در ابتدا صورت خود را از آرایش و چرب بودن تمیز کنید و بشویید

قرص ها باعث اختلال در هورمون شما میشود که خوب عوارض بسیار جدی دارد

 

عزیزان چه آقایان و چه خانم ها پس از سنین نهایت ۲۳ دیگر هورمون های مردانه و زنانه در بدنشون رشد نمیکنند

 

روغن خراطین باعث رشد قطر و طول آلت تناسلی میشود !

 

استفاده از دستگاه های افزایش طول : اگر عواملی مثل روغن خراطین استفاده نشود اصلا ندارد چرا که فقط آلت کشیده میشود ، چطور میخواهد عضله سازی شود ؟

 

نحوه استفاده روغن خراطین برای آقایان

 

حتما آلت خود را تمیز بشویید تا موانعی چون چرب بودن باعث اختلال در جذب نشود

 

آلت تناسلی خود را به حالت انزال در آورید ( انزال یا خروج انجام ندهید )

 

خطوط صورت : سپس خراطین را فقط در نقاط خطوط بریزید و بعد کمی صبر کنید و به صورت افقی ( چپ به راست ) و عمودی ( بالا به پایین ) ماساژ دهید ، سعی کنید بیشتر روغن خراطین را بین خطوط بریزید .

 

همچنین میتوانید برای شفافیت و لیفتینگ پوست صورت خود از روغن آرگان استفاده کنید .

 

گودی زیر چشم : حتما دقت کنید که زیاد نزدیک چشم نزنید ، چشم انسان بسیار حساس میباشد ، روغن خراطین را روی گودی زیر چشم بزنید و به صورت دورانی (حرکت به صورت دایره ای ) ماساژ دهید

روغن خراطین برای سینه بانوان + روش صحیح استفاده

اندام خانم ها در جذابیت ظاهری بسیار اهمیت دارد چرا که علاوه بر مورد اهمیت بودن جنس مخالف باعث خوش فرم شدن لباس هم میشود

 

عوامل کوچک بودن سینه بانوان :

 

لاغری های غیر اصولی

 

استفاده از ورزش های غیر اصولی

 

ژنتیک ( ترشح هورمون ها )

 

حتما ضربه بزنید تا باعث تحریک و جذب شود

 

در انتها حتما از کمپرس سرد استفاده کنید

 

نکات مهم در زمان استفاده از روغن خراطین صورت 

حتما زمان بزارید و درست ماساژ دهید

 

حداقل روزی یک بار و حداکثر روزی ۲ بار با فاصله ۱۲ ساعت از هم استفاده کنید

 

حتما یکبار قبل خواب استفاده کنید

 

حتما از کمپرس سرد استفاده کنید ( توضیح ” کمپرس سرد ” در روش استفاده برای لب توضیح داده شده)

 

نکات مهم در استفاده برای سینه

 

کمپرس سرد را فراموش نکنید ( توضیح ” کمپرس سرد ” در روش استفاده برای لب توضیح داده شده)

 

در هر ۲۴ ساعت حداکثر ۱ بار و حداقل ۲ بار با فاصله زمانی دوازده ساعت استفاده کنید

 

حتما یک نوبت قبل از خواب استفاده کنید

رازیانه یا بادیانه یا بادیان گیاهی است گلدار از راسته آپیالس (Apiales)، از تیره چتریان (Apiaceae) از سرده رازیانه‌ها (Foeniculum).
این گیاه سرشار از ترکیباتی مشابه هورمون زنانه استروژن (فیتواستروژنها) است و طبیعتی گرم دارد. بومی جنوب غربی آسیا و جنوب اروپا به ویژه بخش مدیترانه‌ای است.
رازیانه از دریای مدیترانه منشاء می گیرد و فرهنگ این منطقه مدت ها از رازیانه در آشپزی و پزشکی استفاده می کرد.
رازیانه به عنوان یک گیاه در سراسر جهان گسترش نیافته است و بومی نشده است، بلکه این گیاه عمدتا در آب و هوای ساحلی و در رودخانه ها رشد می کند. رازیانه از اجزای اصلی بنزیل الکل نیز هست، اگرچه این گیاه خواص توهم زایی ندارد.


دانه‌های آن به خاطر ارزش دارویی‌شان شناخته می‌شوند و به عنوان تسریع‌کننده‌ی گوارش استفاده می‌شوند.
هم­چنین سرماخوردگی معمولی، کم‌خونی، بی‌خوابی، اختلالات تنفسی و … را نیز درمان می­‌کند. ارزش تغذیه­ ای زیره به طرز خارق‌العاده‌ای بالا است.
هر ۱۰۰ گرم زیره سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی بی‌شمار است. زیره حاوی آهن، کلسیم، منیزیوم، منگنز، فسفر، سدیم، و روی فراوان است.
خواص دارویی رازیانه چیست؟رازیانه گیاهی دارویی است قیمت آلت مصنوعی ارزان که خواص بیشماری از قبیل پیری، پیشگیری از سرطان، کاهش وزن، درمان بیماری های گوارشی و هورمونی و جلوگیری از پوکی استخوان دارد.
محققان در انستیتو تحقیقاتی و دارویی دهلی نو دریافته اند که گیاه رازیانه می تواند به کاهش فشار چشم کمک کرده و باعث گشاد شدن رگهای خونی می گردد.

آیا زیره همان رازیانه است ؟ آیا زیره همان رازیانه است ؟ در جواب بگوییم خیر، زیره و رازیانه نام دو گیاه کیر مصنوعی متفاوت است و همانطور که در بالا توضیح داده شد از لحاظ شکل و رنگ و خواص و حتی محل رویش با یکدیگر فرق می کنند.

زیره و رازیانه شاید از لحاظ شکل ظاهری کمی بهم شبیه باشند اما با هم کاملا تفاوت دارند. هر کدام از این دو گیاه خواص جداگانه ای دارند.

خواص دارویی زیره چیست؟زیره خود انواع متفاوتی از جمله سبز و سیاه دارد. زیره نه فقط به عنوان چاشنی در آشپزی ایرانی جایگاه خاصی داشته و طعم دل‌پذیری به غذاهای ما می‌دهد، بلکه قیمت دیلدو خواص دارویی و درمانی زیادی نیز دارد.
زیره چیست؟زیره دانه‌ای معطر و ضد نفخ است که در آشپزی و پزشکی کاربرد دارد و در دو نوع زیره سبز (با نام علمی: Cuminum cyminum) و زیره سیاه (با نام علمی: Carum carvil) وجود دارد که دومی به «زیره ایرانی» معروف است.
دانه‌های زیره با چوب، کوبیده می‌شود. این دانه به صورت در افغانستان، ایران، ازبکستان، تاجیکستان، ترکیه، مراکش، مصر، هند، کوبا، سوریه، مکزیک و شیلی رشد می‌کند. این دانه در فلسطین به صورت خودرو رشد نمی‌کند اما در زمان گذشته در آنجا کشت می‌گردید.
گیاه زیره شبیه بوته هویج است برگ‌هایش ۲۰ الی ۳۰ سانتی‌متر و ارتفاع گیاه حدود ۵۰ سانتی‌متر است. میوه آن (که به اشتباه دانه گفته می‌شود) به اندازه دو میلی‌متر و هلالی شکل و دارای ۵ خط برجسته‌است.
بیشترین زیره در ایران، در شهر کرمان رشد می‌کند. بهترین و مرغوبترین زیره مربوط به شهرستان بافت استان کرمان می‌باشد که به صورت خودرو رشد می‌کند.

تعداد بازدید از این مطلب: 241
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


قرص کمر چیست و چه خواصی دارد ؟

قرص کمر یک ماده گیاهی است که بعنوان یک داروی ضد درد کمر در عطاری ها فروخته میشود. این دانه گیاهی درشت در واقع میوه درختی هندی است بنام آناکاردیه – Anacardier– یا در زبان هندی به آن مغز کاشو – Cashew nut – میگویند .

در متون طب سنتی از این دارو به نام های بلادر یا بلادر کبیر و حب الفهم و حب القلب یاد شده است . این داروی گیاهی در طب سنتی دارای طبیعتی گرم و خشک است .


طرز تهیه کاچی با قرص کمر
از قرص کمر برای تهیه یک نوع ادویه غذایی هم استفاده میشود بنام ادویه کاچی

که برای این کار زنیان – بادیان یا رازیانه – زیره سبز و زیره سیاه و …

مغز قرص کمر و ناخنک و دارچین و زردچوبه و زعفران و زنجبیل را با هم آسیاب میکنند .


طرز تهیه ضماد قرص کمر برای سفت کردن کمر بانوان
روش تهیه ضماد قرص کمر برای تقویت و سفت کردن کمر بانوان و تقویت رحم و تخمدان ها

مغز یک جفت قرص کمر نر و ماده را با یک پیمانه مرباخوری مورد و یک پیمانه آرد نخود و یک زرده تخم مرغ خمیر کرده
و خمیر را در محل گودی کمر زنان (بخصوص زنانی که تازه زایمان کرده اند) مالیده و روی آن را با پارچه ای بپوشانید
به مدت یک شب تا صبح ضماد روی کمر بماند و تکرار این کار به مدت 10 روز بسیار مفید واقع خواهد شد .
قرص کمر چیست و چه خواصی دارد ؟

 


ضماد آن در ترکیب با سایر داروها برای تمام مرض های سرد نافع خواهد بود. مغز آن لذیذ و بی ضرر و پوست آن نیز مقوی و در سیاه کردن مو به کار می رود. ضد بلغم و ضد آرتروز است.

جهت درمان آرتروز مصرف خوراکی این دارو نافع است .
همچنین مصرف موضعی یا مالیدنی آن برای درمان زخم های پوستی و خشکی واگزمای پوست مفید است .
جهت درمان فلج و رعشه و ضعف عضلات مصرف خوراکی قرص کمر مفید است .
برای درمان نفخ و نیز مشکلات ادراری و بزرگی پروستات کمک کننده است .
برای تقویت ذهن و افزایش حافظه
برای آرامش اعصاب و درمان جنون و مالخولیا
برای دندان درد
در افراد گرم مزاج مصرف این دارو توصیه نمیشود … چون باعث عوارض زیاد و بیماری در این افراد خواهد شد .
مصرف خوراکی مغز این دانه بی ضرر است و طعمی لذیذ دارد و از پوسته آن میتوان برای سیاه کردن مو استفاده کرد .

مشاهده
تحقیقات کمی در مورد اثرات این دارو انجام شده ، اما همین معدود تحقیقات به کم عارضه بودن و اثرات ضد دردی متوسط این گیاه اشاره دارند .

نام علمی قرص کمر : آناکاردیوم اکسیدنتال – Anacardium Occidental- است .


تهیه ضماد قرص کمر
دانه های قرص کمر دو نوع نر و ماده دارد . برای تهیه ضماد یک عدد قرص نر و یک قرص ماده لازم است .


تفاوت دانه های نر و ماده قرص کمر
تفاوت دانه های نر و ماده در ناحیه تغذیه ای دانه هاست ، یعنی محل چسبندگی دانه ها به درخت

قرص کمر (نر) : دارای برجستگی
قرص کمر نوع ماده : دارای فرو رفتگی

در آوردن مغز قرص کمر
برای در آوردن مغز دانه باید آنها را روی حرارت قرار دهید . در اثر حرارت پوسته ضخیم قرص شکسته و مغز دانه نمایان میشود .


طرز تهیه قرص کمر
مغز ها را داخل هاون کوبیده و با زرده تخم مرغ و کمی گلاب و زردچوبه و زنجبیل به شکل خمیر در آورید .
سپس خمیر تهیه شده را روی محل درد و قسمتهای پشت و کمر مالیده و بهتر است پارچه ای را روی آن بگذارید.
بعد از یک ربع ساعت درد کاهش می یابد .
قرص کمر چیست


خواص قرص کمر
استفاده قرص کمر از رسومات بسیار عالی است که تقریبا به فراموشی سپرده شده است. ضماد قرص کمر در ترکیب با دیگر دارو ها باعث سفت کردن می شود. برای بازتوانی رحم و تخمدان ها بسیار توصیه شده است.

خواص عمومی قرص کمر گرم کننده است. زخم های پوست را لطیف و اصلاح می کندو همچنین جهت امراض سرد دماغی مثل فلج و رعشه و سستی عضلات مفید و جوشها و رطوبات اضافی و نفخ و تنگی مجاری ادرار را معالجه می کند. در تقویت حافظه و اعصاب مفید است.

ضد بلغم و رفع سردی و رطوبت
بادشکن و کاهش درد های شکمی
درمان بی اختیاری ادرار و شب ادراری کودکان
درمان ترس و هراس و اخلالات پانیک
درمان فلج عضلات صورت و کج شدن دهان و پیشانی ( فلج بلز یا فلج زوج هفت )

 

تعداد بازدید از این مطلب: 179
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0



عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود